• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
10

آب آشامیدنی و بهداشتی روستاها از طریق لوله کشی تامین خواهد شد

  • کد خبر : 56055
  • 14 خرداد 1398 - 22:33
از مجموعه شوراها، دهیاری ها و مردم مناطقی که در حال حاضر شبکه آبرسانی روستاهای آنها اجرا شده خواستار هدایت ساکنین برای دریافت اشتراک و استفاده از آب بهداشتی هستیم.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، عبدالاحد ریگی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان، در مورد حادثه غرق شدن ۳ کودک در هوتگها یا گودال‌های آب در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به خانواده نونهالان و مردم شهرستان چابهار و منطقه دشتیاری خصوصا روستای کمو بازار به دلیل اتفاق ناگوار اخیر تسلیت عرض می‌کنم، هوتک‌ها گودالهای طبیعی بوده که در زمان بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شوند و این شرکت هیچگونه دخالتی در ایجاد، مدیریت و بهره برداری از آنها ندارد.
وی افزود: هوتگها میراث گذشته‌گان ما برای نگهداری از آب به منظور مصارف مختلف در فصول سال بوده و مراکز بهداشتی اکیدا توصیه به عدم مصرف آب آن دارند و این گودالها به صورت طبیعی و یا توسط اهالی منطقه ایجاد می‌شود.
وی گفت: تامین آب آشامیدنی روستاهای منطقه توسط شرکت آب وفاضلاب روستایی در غالب پروژه ملی آبرسانی به ۲۶۱ روستای تلنگ، پلان و پیرسهراب طی سالهای اخیر از سد زیردان در قالب ۳۰۳ کیلومتر خطوط انتقال و ۶۰۰ کیلومتر شبکه داخلی و حدود ۲۱۷۲۵ مترمکعب مخازن ذخیره انجام که پس از تصفیه در اختیار جامعه روستایی منطقه قرار می دهد.
ریگی ادامه داد: این پروژه در حال حاضر حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۱۵۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و آب بهداشتی ۱۷۸ روستا تامین و در اختیار روستائیان عزیز قرار گرفته و آب آشامیدنی سایر روستاها از طریق آبرسانی سیار در حال انجام است.
وی بیان کرد: با تامین منابع مالی مورد نیاز و تکمیل پروژه در آینده آب آشامیدنی و بهداشتی تمامی روستاها از طریق لوله کشی تامین خواهد شد.
وی گفت: در روستای کمو بازار با ۵۹ خانوار، عملیات آبرسانی اجرا شده که با تشکیل پرونده و خرید اشتراک آب از نعمت آب بهره مند خواهند شد، مضافا روستای کموبازار با ۱۲ سرویس در ماه آبرسانی سیار انجام می‌شود.
وی افزود: از مجموعه شوراها، دهیاری ها و مردم مناطقی که در حال حاضر شبکه آبرسانی روستاهای آنها اجرا شده خواستار هدایت ساکنین برای دریافت اشتراک و استفاده از آب بهداشتی هستیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=56055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.