• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

فعالیت کارگاه سفال کلپورگان با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 58660
  • 22 خرداد 1398 - 1:01
فعالیت کارگاه سفال کلپورگان با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان
برای این کارگاه هزینه بسیار زیادی شده و نظارت اداره کل میراث فرهنگی را طلب می‌کرد تا زمینه را برای بهره‌برداری تمامی سفالگران از این کارگاه فراهم کند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، بهروز عیسی‌زهی، معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، اظهارداشت: با توجه به تجربیات ناخوش آیندی که از قبل داشتیم و شکایت های سایر سفالگران، تصمیم گرفتیم کارگاه پخت سفال را از انحصار یک فرد و گروه در آورده و با مدیریت و مسؤولیت اداره میراث فرهنگی سراوان مدیریت کنیم، زیرا وقتی به فرد خاصی اختصاص دهیم، دیگران نمیتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

 

 

وی افزود: قبل از این تنها کارگاه پخت سفال کلپورگان را در اختیار مردم به صورت اختصاصی قرار می دادیم اما به دنبال جهانی شدن سفال کلپورگان و اینکه باید تعداد زیادی در این رشته و صنعت فعالیت داشته باشند تصمیم بر این شد تا زمینه را برای استفاده تعداد زیادی از سفالگران فراهم کنیم.

وی گفت: مدیریت جدید کارگاه سبب می شود اکثر مردم روستا از این کارگاه استفاده کنند، بهترین راه چاره نظارت میراث فرهنگی بر این کارگاه بود.

عیسی‌زهی ادامه داد: برای این کارگاه هزینه بسیار زیادی شده و نظارت اداره کل میراث فرهنگی را طلب می‌کرد تا زمینه را برای بهره‌برداری تمامی سفالگران از این کارگاه فراهم کند.

وی تصریح کرد: به دنبال مدیریت جدید کارگاه، رقابت بیشتر بین صنعتگران فراهم شده و کیفیت محصولات افزایش یافته و هزینه سفال نیز کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=58660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.