• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

سوزن دوزی سیستان و بلوچستان با افتخار معرفی شود

  • کد خبر : 58682
  • 22 خرداد 1398 - 10:48
سوزن دوزی سیستان و بلوچستان با افتخار معرفی شود
سوزن دوزی بلوچ را با افتخار نام می بریم و به سایرین معرفی می کنیم، زیباترین هنر پوشاک کشور همین سوزن دوزی سیستان و بلوچستان می باشد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، دکتر علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: کشورهای دیگر حسرت اقتدار منطقه ای و جهانی ایران را می خورند ، کشورهایی هستند که برای توسعه شان باج می دهند، اما ایران کشوری مستقل، با تکیه بر دانش خود و با اقتدار فرامنطقه ای خود تلاش می کند، نمونه کوچک این اقتدار ناوه های آمریکایی می باشند که با کوچک ترین واکنش ما، از منطقه خودشان دورتر می روند تا از تیر رس ایران خارج شوند، برای این اقتدار خون های زیادی داده شده و شهدای زیادی تقدیم شده است، قدر این اقتدار را بدانیم.
 

 
وی افزود: نگرانی کشورهای دیگر نسبت به ایران از نظر پیشرفت های آن است، ما به دانش هایی دست یافته ایم که که کشورهای محدود و انگشت شماری از این دانش ها بهره مند هستند، با وجود موانع و فشاری که ناجوانمردانه به کشور تحمیل کرده اند باز هم ما مسیر توسعه را پیش می بریم اگر درصد کوچکی از این فشارها به کشورهایی که فکر میکنیم در حال توسعه هستند آورده شود خیلی سریع تخریب و از توسعه باز خواهند ماند.
وی گفت: صنعت گردشگری، اقتصاد سوم جهان می باشد، گردشگری ۲/۵ برابر نسبت به سایر بخش ها سرعت بیش تری برای اشتغالزایی دارد، با یک دهم درصد سرمایه گذاری در بخش گردشگری در کشور میتوان اشتغالزایی کرد.
مونسان ادامه داد: یکی از صنایع صادراتی در صنایع دستی، سوزن دوزی سیستان و بلوچستان می باشد، که سوزن دوزی بلوچ را با افتخار نام می بریم و به سایرین معرفی می کنیم، زیباترین هنر پوشاک کشور همین سوزن دوزی سیستان و بلوچستان می باشد.
وی تصریح کرد: طرح اشتغال روستایی که در سال گذشته تامین اعتبار و در اختیار بانک ها قرار داده شد، بانک ها در نظر داشته باشند برای تضامین مردم روستایی که با مشکل میتوانند ضامن پیدا کنند همکاری های لازم را داشته باشند، که پول دولتی را که در اختیار دارند به توسعه دهندگان صنایع دستی و گردشگری بدهند.
وی گفت: با همکاری دولت مصوبه ای اخیرا صورت پذیرفت است مبنی بر معافیت ورود تاسیسات و تجهیزات گردشگری و صنایع دستی به کشور از حقوق گمرکی، که این مورد بسیار حائز اهمیت می باشد که فعالان و سرمایه گذاران بتوانند تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز خود را از سایر کشورها وارد کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=58682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.