• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

میوه های افغانستان از طریق بندر چابهار به دنیا صادر می شوند

  • کد خبر : 62862
  • 07 تیر 1398 - 19:25
میوه های افغانستان از طریق بندر چابهار به دنیا صادر می شوند
یکی از مهم‌ترین امتیازها و ویژگی‌هایی که فعالیت در چابهار را دارای اهمیت بیشتری می‌کند بحث استثنا شدن آن از تحریم‌ها و ترانزیت کالا از افغانستان به دیگر کشورها و برعکس است که به اندازه کافی جاذبه لازم را ایجاد می کند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، محمدرضا بهرامی، سفیر ایران در افغانستان، در نشست با سرمایه گذاران منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه گذاری و مزیت‌های تجاری و اقتصادی بندر و منطقه آزاد چابهار می‌تواند برای تجار افغانستان مفید و جذاب باشد و باید بیشتر در این منطقه حضور پیدا کنند.
 

 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین امتیازها و ویژگی‌هایی که فعالیت در چابهار را دارای اهمیت بیشتری می‌کند بحث استثنا شدن آن از تحریم‌ها و ترانزیت کالا از افغانستان به دیگر کشورها و برعکس است که به اندازه کافی جاذبه لازم را ایجاد می کند.
وی افزود: تنها موضوع ترانزیت از طریق بندر چابهار مطرح نیست چراکه مسائل مختلف دیگری نیز وجود دارد از جمله ضرورت راه‌اندازی یک خط منظم کشتیرانی بین بندر چابهار با برخی بنادر خلیج فارس و دهلی در هند که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا تسهیلاتی مانند ترانزیت میوه تازه و خشک را از طریق بندر چابهار فراهم می کند.
بهرامی ادامه داد: کار در چابهار را از ۲ منظر نگاه می‌کنیم، یک منظر سرمایه‌گذاری انجام شده توسط تجار و دیگر مستثنی بودن آن در بحث ترانزیت است که می‌تواند ظرفیت مضاعفی را ایجاد کند.
وی بیان کرد: موارد مطرح شده فرصت‌ها و مزیت‌های بیشتری در مقایسه با برخی مناطق دیگر در جهت سرمایه‌گذاری و تجارت در چابهار را برای تجار فراهم می کند نگاهی که در سطوح بالا در ایران نسبت به این مساله وجود دارد مبتنی بر اصل برد -‌برد است؛ ما معتقدیم تاجر باید سود خود را ببرد چراکه اگر نتواند سود کند به طور قطع انگیزه‌ای برای کار کردن در این منطقه نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: ما هم به عنوان کشور پذیرنده به طور طبیعی می‌بایست از مزیت سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه بهره‌مند شویم، بندر چابهار به هیچ وجه قصد رقابت با هیچ نقطه‌ای را ندارد، چراکه ما نمی‌خواهیم این بندر را درگیر موضوعات سیاسی منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای کنیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=62862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.