• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

چابهار مستعد کشت آناناس است

  • کد خبر : 63452
  • 08 تیر 1398 - 14:57
چابهار مستعد کشت آناناس است
چابهار با توجه به آب و هوای مساعد و دمای مناسب می‌تواند به قطب کشاورزی شرق کشور تبدیل شود و در تولید و اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، در بازدید از گلخانه کشت آناناس در چابهار اظهار داشت: وضعیت گرمایی و تابش نور خورشید در سطح این شهرستان بهترین شرایط را برای توسعه و تولید گیاهان گرمسیری فراهم کرده است.
 

 
وی افزود: واردات نهال آناناس در کشور را از ۲ سال گذشته شاهد بودیم و می توان با کشت این محصول در مناطقی نظیر چابهار به توسعه آن کمک کرد.
وی گفت: کشت آناناس در گلخانه و زمین های کوچک خانگی را نیز می توان انجام و میوه آن را برداشت کرد.
نورالدین میرلاشاری، مدیر جهاد کشاورزی چابهار، اظهار داشت: به دلیل موقعیت جغرافیایی چابهار از بهترین مناطق برای ایجاد گلخانه محسوب می‌شود به همین سبب باید کاشت محصولی نظیر آناناس که بازارپسندی مناسبی دارد افزایش پیدا کند.
وی افزود: نخستین میوه آناناس این شهرستان با حضور معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان شیلات ایران و استاندار سیستان و بلوچستان در نیمه دوم خرداد برداشت شد که نوید دهنده آینده‌ای درخشان برای توسعه باغات این میوه است.
وی گفت: ۸۰۰ اصله نهال در ایستگاه تحقیقاتی دبیرستان شیلات شهر چابهار و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال آناناس در ایستگاه تحقیقات باهوکلات کشت شده که هم اینک برداشت آن آغاز شده است.
میرلاشاری ادامه داد: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد و دمای مناسب می‌تواند به قطب کشاورزی شرق کشور تبدیل شود و در تولید و اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.
وی بیان کرد: تولید پاچوش و میوه آناناس در دستور کار است و در آینده توسعه این محصول را در باغات و گلخانه‌های سواحل مکران شاهد خواهیم بود، به دلیل موقعیت جغرافیایی، چابهار از بهترین مناطق در بخش گلخانه است و باید کشت محصول آناناس که بازارپسندی مناسبی دارد افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=63452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.