• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8

سیستان و بلوچستان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است

  • کد خبر : 65546
  • 15 تیر 1398 - 17:09
سیستان و بلوچستان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه است
هم اینک ۲ هزار و ۷۸۶ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که افزایش پنج برابری را نسبت به سالهای اوایل انقلاب نشان می‌دهد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، دکتر سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اظهار داشت: با وجود تمام تحولاتی که در حوزه سلامت سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است تا رسیدن این استان به نقطه مطلوب و تحقق عدالت در سلامت راه دشوار و طولانی در پیش داریم.
وی افزود: برای دستیابی به نقطه مطلوب همچنان نیازمند تلاش و اقدام جهادی در بخش دولتی، مشارکت مردم و حضور خیران سلامت هستیم.
وی گفت: هم اینک ۲ هزار و ۷۸۶ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که افزایش پنج برابری را نسبت به سالهای اوایل انقلاب نشان می‌دهد.
هاشمی ادامه داد: تعداد خانه‌های بهداشت در سیستان و بلوچستان از ۲۸ به ۹۷۸ باب رسیده‌که با وجود افزایش ۳۴ برابری تعداد خانه‌های بهداشت روستایی در استان بر اساس طرح گسترش شبکه نظام بهداشت کشور همچنان حدود ۳۰ درصد از نیاز ما به خانه بهداشت تأمین نشده است.
وی بیان کرد: از مشارکت خیران در توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، تأمین تجهیزات پزشکی، تأمین هزینه‌های جانبی درمان بیماران استقبال می‌کنیم.
وی افزایش بهره وری از منابع دولتی، صرفه جویی در هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های غیر ضروری، توسعه آموزش‌های همگانی با هدف ارتقا سواد سلامت، ترویج خود مراقبتی و تقدم پیشگیری بر درمان و تأمین منابع پایدار برای حوزه سلامت و بستر سازی برای مشارکت خیران در حوزه سلامت را از راه‌های تحقق عدالت سلامت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=65546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.