• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

دیوار ساحلی بندر شهید بهشتی چابهار در حال ساخت است

  • کد خبر : 68344
  • 24 تیر 1398 - 21:22
دیوار ساحلی بندر شهید بهشتی چابهار در حال ساخت است
با استحصال محدوده نوار ساحلی جنوب بندر و ایجاد پسکرانه مناسب و جذب سرمایه گذاران تأثیرات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی در منطقه به همراه خواهد داشت.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، عباس آذرپیکان، معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: این پروژه شامل اجرای دیوار حفاظت ساحلی سنگی به طول حدود ۲ هزار و ۲۰۰ متر و استحصال پشت دیوار ساحلی است.
وی افزود: بخش عمده‌ای از سواحل دریای عمان صخره‌ای است و برخورد امواج با این سواحل و خالی شدن دیواره‌های آن باعث شکستن و فرو افتادن قطعات بزرگی از این صخره‌ها می‌شود از این رو فرسایش و ریزش این صخره‌های سنگی در اثر برخورد امواج یکی از مخاطرات مهم برای مستحدثات در سواحل دریای عمان است.
وی گفت: هم اینک بخش‌هایی از نوار ساحلی بندر شهید بهشتی چابهار نیز با این پدیده رو به رو شده است، طبق مطالعات ICZM و دیگر مطالعات بالادستی نوار ساحلی جنوب بندر در معرض خطر فرسایش بوده که می‌طلبد با ارائه تمهیداتی نسبت به جلوگیری از خطر فرسایش بندر اقدام کرد.
آذرپیکان ادامه داد: با استحصال محدوده نوار ساحلی جنوب بندر و ایجاد پسکرانه مناسب و جذب سرمایه گذاران تأثیرات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی در منطقه به همراه خواهد داشت.
وی بیان کرد: آنچه اهمیت این پروژه را دو چندان می‌کند تأمین زیرساخت مناسب برای ساخت خط ریل داخلی بندر است که مطابق طرح اولیه پس از عبور از شهر چابهار از جنوب شرقی بندر تا محل اسکله‌ها امتداد خواهد داشت.
وی تصریح کرد: از آنجایی که اجرای این پروژه منجر به سهولت دسترسی از دریا به نوار جنوبی بندر و ایجاد مسیر بازرسی در نوار ساحلی می‌شود همچنین باعث ارتقای امنیت و سطح پدافند غیر عامل در نوار جنوبی بندر نیز خواهد شد.
وی گفت: این پروژه ضمن ایجاد پسکرانه مناسب برای اسکله‌های غربی و طرح توسعه می‌تواند سبب توسعه شرقی – غربی بندر شود، سرعت جابجایی کالا را در بندر افزایش دهد و کاهش ترافیک در غرب بندر را به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه حجم مصالح مورد نیاز برای این پروژه شامل مصالح استحصال، مغزه، فیلتر و آرمور که از معادن منطقه تأمین می‌شود، حدود ۸۰۰ هزار متر مکعب است خاطرنشان کرد: مشاور و پیمانکار پروژه پس از برگزاری مراحل مناقصه در سال گذشته انتخاب شدند و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=68344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.