• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9

باید فناوری را در حوزه تولیدات صنایع دستی به کاربگیریم

  • کد خبر : 75190
  • 12 مرداد 1398 - 18:31
باید فناوری را در حوزه تولیدات صنایع دستی به کاربگیریم
عرصه صنایع دستی، با این که عرصه مهمی برای کشور است اما متاسفانه صنعتگران که اکثرا قشر کم درآمد جامعه هستند، آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفتند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، سید محمد حسین سجادی، دبیر ستاد فناوری نو و هویت ساز معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، اظهار داشت: پیگیری موضوعات صنایع دستی را در چند سال اخیر در معاونت علمی و فناوری رییس جمهور آغاز کردیم، یک هدف اصلی داریم که بتوانیم علم و فناوری را در همه حوزه ها تزریق کنیم.

وی افزود: اگر روح فناوری به نگاه های سنتی اضافه نشود داشته های سنتی ما رو به زوال خواهد رفت، در تلاشیم که فناوری و نوآوری را در عرصه‌های مختلف از جمله صنایع دستی به خدمت بگیریم تا قابلیت بهتری پیدا کنند.

وی گفت: در عرصه صنایع دستی در امر تولید توانمندی‌های خوبی در کشور داریم اما آنچه باید اتفاق بیفتند بخشی در عرصه تولید است که باید فناوری را به خدمت بگیریم تا یک محصول صنایع دستی امکان عرضه در بازارهای جهانی را پیدا کند.

سجادی ادامه داد: اینکه در عرصه صنایع دستی صاحب برند جهانی شویم مسایلی است که با فناوری روز امکان پذیر است، پارکهای علم و فن آوری میتوانند به شرکت ها و ارتقای کیفیت تولید کمک کند، خانه های صنایع خلاق، یکی از برنامه های محوری با همکاری معاونت صنایع دستی میتواند باشد.

وی تصریح کرد: عرصه صنایع دستی، با این که عرصه مهمی برای کشور است اما متاسفانه صنعتگران که اکثرا قشر کم درآمد جامعه هستند، آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفتند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=75190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.