• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

رسانه ها نقش بسیار مهمی در روشنگری دارند

  • کد خبر : 87181
  • 09 شهریور 1398 - 13:43
رسانه ها نقش بسیار مهمی در روشنگری دارند
شفاف سازی در تمام امور یک اصل مهم در جلوگیری از فساد است بنابراین مدیران این امر را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: رسانه ها با توجه به اینکه رکن چهارم دموکراسی هستند نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی و شفاف سازی دارند.
وی افزود: با توجه به اینکه حذف مدیران فاسد در دستور کار مدیریت سیستان و بلوچستان است بنابراین رسانه ها اقدامات مدیران نالایق را افشا کنند، همان گونه که حذف مدیران نالایق در سطح کشور در حال انجام است در این استان نیز ما تصمیم داریم مفسدان را حذف کنیم.
وی گفت: رسانه ها و احزاب باید به گونه ای رفتار کنند که هر کس خلاف قانون رفتار کند درون جامعه و در میان مردم خجالت زده باشد، مدیران فاسد نباید امنیت داشته باشند و کسانی که مدیران را درگیر کرده‌اند و خود آزادانه می چرخند باید با آنان برخورد شود، مدیری که در مباحث اخلاقی، مالی و امنیتی خلاف قانون رعایت کند از چرخه مدیریتی در سیستان و بلوچستان حذف می شود.
موهبتی ادامه داد: رسانه‌ها و احزاب نباید ملاحظه مدیرانی را داشته باشند که به خون شهدا خیانت می‌کنند، کسی که مسئول است نباید به دنبال کارهای شراکتی و اقتصادی باشد بلکه باید با تمام وجود به فکر خدمت کردن به مردم باشد.
وی تصریح کرد: شفاف سازی در تمام امور یک اصل مهم در جلوگیری از فساد است بنابراین مدیران این امر را سرلوحه کاری خود قرار دهند، تمام فرمانداران و مدیران کل سیستان و بلوچستان بودجه های خودشان را بعد از تصویب روی سایت قرار دهند زیرا این امر در اعتماد سازی مردم نقش بسیار زیادی دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان رعایت اخلاق، شفافیت مالی، خضوع در برابر ارباب رجوع و خشوع در راه خدمت رسانی را لازمه کار یک مدیر دانست، اگر یک مدیر مخالف این شاخصه ها بود به او شک و رسانه ها وی را به مردم معرفی کنند.
وی بیان کرد: خبرنگاران موظفند مدیری که در جایگاه دولتی نشسته و چند شغله است و دغدغه ای جز خدمت به مردم دارد را شناسایی کنند، مردم ولی نعمتان ما هستند و باید مدیران شفافیت و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی افزود: شفافیت و نظارت جلوی فساد را می گیرد بنابراین این ۲ اصل مهم همواره مدنظر است، انتقاد تحفه الهی است و انتقاد سازنده اثرات بسیار خوبی در جامعه دارد.
وی گفت: ما با ظالم و هرگونه رفتار ظالمانه مخالفیم‌ و جمهوری اسلامی با مظلومان همدردی و همراهی می‌کند، متاسفانه برخی از افراد یاس و ناامیدی را در کشور پمپاژ و  اقدامات شایسته دولت و مدیران را زیر سوال می برند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=87181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.