• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10

حاشیه های سازمان منطقه آزاد چابهار از شفافیت است

  • کد خبر : 90919
  • 18 شهریور 1398 - 16:21
حاشیه های سازمان منطقه آزاد چابهار از شفافیت است
موضوعات و مباحثی حاشیه ای که در برخی موارد شنیده و خوانده می شوند ریشه در شفافیت دارد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، عبدالرحیم کردی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: ما معتقدیم که سازمان منطقه آزاد چابهار در شرایطی می تواند موفق عمل کند و اهداف خودش را دنبال کند که در عین شفافیت، سلامت و سرعت فعالیت کند.
وی افزود: به دلیل توسعه زیر ساخت ها، شفافیت، تسریع فرآیندها و به دنبال حمایت های دولت در راستای عنایت ویژه مقام معظم رهبری که تکلیف کردند در سواحل مکران و در چابهار سرمایه گذاری صورت بپذیرد. ما با انبوهی از سرمایه گذاران مواجه بودیم که در سال گذشته ۹۸۰ درخواست سرمایه گذاری ثبت شده است، از مجموع تاکنون ۳۸۰ درخواست به مرحله قرارداد رسیدند.
وی گفت : شفافیت یعنی اینکه سرمایه گذار ما بداند در هر مرحله در چه وضعیتی قرار دارد، با راه اندازی پورتال سرمایه گذاری، سیستم کنترل پروژه، سیستم ثبت شرکت ها و … که برای سرمایه گذار فرآیند روشن و شفافی را مهیا میکند تا پیگیر پروژه خود باشد.
کردی ادامه داد: شما از زمانی که تصمیم به سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار می گیرید، با سامانه هایی که در دسترس می باشند هر لحظه می توانید کنترل کنید که پرونده شما در چه مرحله ای و در کدام واحد قرار دارد و با پیامک روند پرونده برای شما گزارش می شود، این نوع شفافیت را با راه اندازی سامانه GIS و نیز در سایر واحدهای خدماتی نیز بزودی مورد بهره برداری قرار خواهیم داد.
وی تصریح کرد: فرمت قراداد های منطقه آزاد چابهار تغییر پیدا کرده است که دو مرحله ای می باشند ابتدا قرارداد حق انتفاع با سرمایه گذار بسته می شود که مجموع پروژه را بسازد و پروانه بهره برداری دریافت کند و بعد از این فرآیند قرارداد واگذاری بسته خواهد شد. که این امر باعث شده است افراد سودجو نتواند از رانت زمین در اختیار قرار داده شده استفاده کنند.
وی بیان کرد: بیش از ۶۰ قرارداد را که در سال های گذشته با فرمت قبلی با آنها بسته شده است را فسخ کرده ایم و زمین ها را از این سرمایه گذاران پس خواهیم گرفت، طبیعی است که این نوع فعالیت ها با حاشیه همراه باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در سیستم کنترل پروژه تقریبا ۵۶۰ پروژه ثبت شده است که برخی از این پروژه ها از سال های ۸۰ می باشند، در این سیستم چنانچه زمان بازدید پروژه ای رسیده باشد بصورت آلارم هشدار می دهد و می بایست ناظر پروژه در محل مراجعه کند و بصورت آنلاین از محل تصویربرداری کند و گزارش را در سامانه ثبت کند. این یک نظام آرامش خاطری برای سرمایه گذار می باشد که صورت پذیرفته است و شاید منفعت برخی از این اقدامات به خطر می افتد و اقدام به حاشیه سازی می کنند.
 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=90919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.