• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
9

خدمات بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان الکترونیکی خواهند شد

  • کد خبر : 91329
  • 20 شهریور 1398 - 15:46
خدمات بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان الکترونیکی خواهند شد
با اجرای ساختار‌های الکترونیکی بسیاری از اقدامات و فعالیت‌های پزشکی به صورت هوشمند انجام می‌شود که این امر باعث رضایتمندی جامعه پزشکان و بیمه شدگان خواهد شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، رضا عباسی، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: صندوق روستاییان و عشایر و بیمه سلامت همگانی ۲ صندوق پر جمعیت هستند که جمعا یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار داده اند که از نظر خدمات نظام و بحث اقتصادی قابل ارزیابی است.

وی افزود:  ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۱۴ نفر از جمعیت حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، این تعداد بیمه شده در پنج صندوق کارکنان دولت با ۱۵۹ هزار و ۵۴۶ نفر، صندوق سایر اقشار با ۱۴ هزار و ۳۲۳ نفر، صندوق بیمه سلامت همگانی با ۳۷۹ هزار و ۲۳۳ نفر، صندوق روستاییان و عشایر که بزرگترین صندوق است با یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۸۷۸ نفر و صندوق ایرانیان با هفت هزار و ۶۳۴ نفر زیرپوشش هستند.

 

وی گفت: حداکثر درآمدهای اختصاصی سازمان بیمه سلامت به ۱۰ درصد نمی‌رسد و ۹۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند، ۸۲۶ مؤسسه طرف قرارداد داریم که ۴۶ مؤسسه دولتی، ۵۶۰ مؤسسه خصوصی و ۲۲۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با حدود ۳۶۰ پزشک عمومی در روستاها خدمات ارائه می‌کنند.

 

عباسی ادامه داد: اجرای برنامه دولت الکترونیک از اولویت‌های کاری بیمه سلامت در سالجاری است و باید بتوانیم با انجام زیرساخت‌های لازم سخت افزاری و نرم افزار‌ها در این راستا گام برداریم.

وی تصریح کرد: با اجرای ساختار‌های الکترونیکی بسیاری از اقدامات و فعالیت‌های پزشکی به صورت هوشمند انجام می‌شود که این امر باعث رضایتمندی جامعه پزشکان و بیمه شدگان خواهد شد.

وی گفت: مهمترین موضوع در سال ۹۸ الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان است، الکترونیکی کردن نسخه‌ها اقدام مهمی بود که از شهرستان سراوان به صورت پایلوت آغاز شد زیرا سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه صدور دفترچه در کشور است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=91329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.