• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

زنگ مهر و مقاومت مدارس سیستان و بلوچستان نواخته شد

  • کد خبر : 93373
  • 01 مهر 1398 - 12:50
زنگ مهر و مقاومت مدارس سیستان و بلوچستان نواخته شد
همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید و دومین روز از هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت با حضور مسئولان و دانش‌آموزان در مدارس سراسر استان سیستان و بلوچستان نواخته شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، حمیدرضا رخشانی، مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، در مراسم محوری بازگشایی مدارس که در سالن ذوالفقار زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: آسایش و امنیت امروز خود را مدیون خون شهدایی هستیم که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس برای حفاظت از کیان این مرز و بوم جانانه دفاع کرده و از خودگذشتگی کردند.
وی افزود: رشادت های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.
وی گفت: وقتی مهرورزی شروع می شود تمام آحاد جامعه به فعالیت و تلاش بیشتری وادار می‌شوند، ماه مهر شروع حیات سرزندگی، نشاط و شادابی در جامعه است.
رخشانی ادامه داد: هم اکنون ۷۷۶ هزار و ۵۴۸ دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی اول تا پایه دوازدهم در ۶ هزار و ۴۱ مدرسه و ۳۷ هزار و ۹۶۸ کلاس درس حضور داشته و مشغول به تحصیل می باشند که کار آموزش آنها بر عهده ۳۹ هزار و ۵۷۱ معلم است، علیرغم کمبودها و مشکلات موجود امسال از لحاظ نیروی انسانی مشکلی وجود ندارد به گونه ای که هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ دانش آموزی خارج از مدرسه نخواهد بود.
وی تصریح کرد: امسال بیش از ۶۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی به آموزش و پرورش استان اضافه خواهد شد، در زمینه نیروی انسانی و فضای آموزشی با کمبود مواجه هستیم به گونه ای که جزو اولین و دومین استان‌های کشور به شمار می رویم. در این راستا به ازای هر ۱۹٫۵نفر دانش آموز در استان یک معلم داریم که این میزان در کشور ۱۳٫۵ دانش‌آموز است، همچنین به ازای هر دانش آموز ۳٫۳۷ متر فضای آموزشی داریم که در کشور ۵٫۲۵ متر و استاندارد آن ۸.۸ متر می باشد.
وی بیان کرد: به کمک همه مسئولان استانی و همکاری و همیاری دولت و وزارت آموزش و پرورش توانستیم این کمبود را که بین ۱۲ تا ۱۵ هزار معلم و ۱۱ هزار کلاس درس است مدیریت کنیم به گونه ای که این کمبود را توسط هشت آیتم استخدام آزاد، خروجی دانشگاه فرهنگیان و پذیرش امسال، سرباز معلم یک سال خدمت، روحانیون وظیفه، پرسنل وظیفه جدید، حق التدریس سرباز معلمین و حق التدریس نهضتی ها و شاغلین حل کردیم.
 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=93373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.