• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10

پذیرش ۳۰ دانشجوی پزشکی در ایرانشهر برای اولین بار

  • کد خبر : 93497
  • 20 مهر 1398 - 8:28
پذیرش ۳۰ دانشجوی پزشکی در ایرانشهر برای اولین بار
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرگفت: ️سال جاری 30 دانشجوی پزشکی در ایرانشهر برای اولین بار پذیرش و تحصیل خواهند کرد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، دکتر مهران امینی فرد، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، اظهار داشت: سال جاری ۳۰ دانشجوی پزشکی در ایرانشهر برای اولین بار در پذیرش و تحصیل خواهند کرد که نقش مهمی در تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص بومی و ماندگار ایفا خواهد نمود.
وی افزود: پیگیری لازم جهت ارتقا کمی و کیفی آموزش پزشکی چابهار با ایجاد سه رشته کارشناسی پرستاری، بهداشت محیط و بهداشت عمومی درسال جاری انجام و امیدداریم سال آینده نیز شاهد افزایش چندرشته دیگر نیز باشیم.
و️ی گفت: دومین دانشگاه به لحاظ وسعت و سیزدهمین به لحاظ جمعیت هستیم و درواقع دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جنوب استان سیستان و بلوچستان فرصت بی بدیل برای توسعه استان و حتی جنوب شرق کشور است و البته نیم نگاهی به بین المللی سازی دانشگاه باتوجه به پتانسیل‌ها و فرصت‌های پیش رو داریم.
ا️مینی فرد ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۱۳۰ پروژه ریز و درشت با اعتباری حدود ۱۰۰۰ میلیاردتومان درحال اجراست که از مهمترین این پروژه‌ها میتوان بیمارستان‌های ۵۴۰ تخت خوابی ایرانشهر و چابهار، مرکز مادروکودک ایرانشهر بعنوان مرکز پایلوت سازمان جهانی بهداشت و بلوک زایمانی چابهار، اورژانس سوانح ایرانشهر و چابهار و توسعه بیمارستان‌های کنارک، فنوج، دلگان و مهرستان را نام برد.
و️ی تصریح کرد: در زمینه بیماریابی سل و ایدز رتبه اول کشوری را بعنوان الگوی کشوری کسب نموده ایم و علاوه بر این موفق به حذف کامل مالاریا شدیم و بیماری‌هایی نوپدید و بازپدیدی ازجمله چیکن گونیا و تب کریمه کنگو را کنترل نموده ایم و باایثار و تلاش شبانه روزی همکاران دانشگاه در کلیه سطوح مانع از انتقال آن به سایر مراکز کشور شده ایم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=93497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.