• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

اشتغال جوانان باید اولویت کاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد

  • کد خبر : 93561
  • 27 مهر 1398 - 16:47
اشتغال جوانان باید اولویت کاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد
موهبتی: تشکیل کارگروه اشتغال پایدار و ایجاد ایده های نو و خلاق با حضور خود جوانان و اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان تشکیل گردد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، با اشاره به اهمیت و جایگاه اشتغال جوانان در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: توجه به دغدغه مهم جوانان (اشتغال جوانان) باید اولویت اصلی برنامه‌های دستگاه اجرایی قرار گیرد.
وی افزود: تشکیل کارگروه اشتغال پایدار و ایجاد ایده های نو و خلاق با حضور خود جوانان و اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان تشکیل گردد.
وی رشد چشمگیر سمن ها تحسین کرد و حضور ۱۲۰ سمن و فعالیت‌ آنها در حوزه های مختلف نشان از ظرفیت و پتانسیل جوانان استان خواند که کمک شایانی به دولت خواهد کرد.
وی گفت: گزارش عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی برای اشتغال جوانان، با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود در استان و همچنین وجود جوانان تحصیل کرده و خوش‌فکر خیلی بیشتر از این‌ها باید کار شود.
موهبتی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال پایدار از سنین نوجوانی باید طراحی شده و فقط مدرک گرایی در بین جوانان رواج پیدا نکند.
وی تصریح کرد: با تلاش های اداره کل ورزش و جوانان و ارائه تسهیلات اشتغالزایی، بیش از ۱۵۰۰ جوان در دو حوزه ورزش و جوانان به اشتغال پایدار دست پیدا کردند.
ادهم کرد، مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گزارشی از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در حوزه‌ جوانان در خصوص جلسات ساماندهی و کمیته‌های تخصصی، میزان مشارکت اجتماعی جوانان، برگزاری جشنواره های جوان، کارگاه های ازدواج و همچنین عملکرد اوقات فراغت ادارات و دستگاه‌های اجرایی و آمار دریافت تسهیلات اشتغالزایی جوانان بر اساس تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت، را خدمت حاضرین در جلسه اعلام کرد.
وی افزود: با تفاهم نامه هایی که در حوزه ورزش و جوانان با بانک کارآفرین امید و رسالت منعقد شده است، تسهیلات اشتغال زایی جهت ایجاد اشتغال پایدار برای طرح هایی که توجیه اقتصادی دارند به جوانان مستعد و با ظرفیت استان تخصیص یافته است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=93561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.