• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

۵ هزار علائم ایمنی در جاده های سیستان و بلوچستان نصب شد

  • کد خبر : 93601
  • 28 مهر 1398 - 13:02
۵ هزار علائم ایمنی در جاده های سیستان و بلوچستان نصب شد
علائم جاده‌ای با افزایش ضریب ایمنی، زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شوند، این علائم شامل تابلو های اخطاری، اطلاعاتی، مسیر نما و انتظامی در محورهای مواصلاتی بوده است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، ایوب کرد، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: حدود پنج هزار انواع تابلو و علائم جاده ای با هدف ارتقای ایمنی تردد در محور های مواصلاتی و تسهیل جابجایی مسافران در ۶ ماه نخست امسال در نیمه شمالی این استان نصب شد.
وی افزود: علائم جاده‌ای با افزایش ضریب ایمنی، زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شوند، این علائم شامل تابلو های اخطاری، اطلاعاتی، مسیر نما و انتظامی در محورهای مواصلاتی بوده است.
وی گفت: پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها، لکه گیری جاده ها، نصب تابلوها، بازسازی و نوسازی تابلوهای ایمنی قدیمی و فرسوده از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای ایمنی محورهای مواصلاتی بوده اند و همچنین در این مدت عملیات خط کشی هزار و ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی نیمه شمالی استان در این مدت انجام شده است.
کرد ادامه داد: تشکیل چهار اکیپ راهداری و راهسازی برای اجرای امانی پروژه های راهداری و خصوصا اجرای طرح «ابرار»، نصب نیوجرسی و گاردریل به طول ۶ کیلومتر، اجرای علایم اطلاعاتی جمعا به میزان ۳۰۰ متر مربع، تکمیل و رفع نواقص روشنایی ۱۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی، نصب ۲۵ دستگاه چراغ چشمک زن، اجرای ۱۰۶ کیلومتر روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی و ۱۴۴ کیلومتر فوگ سیل در محورهای مواصلاتی از اقدامات مهم بخش راهداری در این مدت بوده اند.
وی تصریح کرد: مواردی دیگری شامل تنقیه پل های محورهای مواصلاتی، مرمت پل های حرمک و شیله، ترمیم و بازسازی هفت دستگاه آبنما در محور سراوان – کوهک، تعریض و ایمن سازی ورودی شهر بنجار، بهسازی و روکش آسفالت  ۶ کیلومتر راه اصلی و اصلاح  شیب شیروانی جمعاً به طول ۲۰ کیلومتر نیز، در این مدت انجام شده است.
وی بیان کرد: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان و وجود شبکه گسترده راه های شریانی و اصلی در این منطقه از کشور، حفظ و نگهداری آن به عنوان سرمایه ملی و زیر ساخت حیاتی، جز با تلاش و همت دو چندان همکاران پر تلاش ما در مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، میسر نیست.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=93601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.