• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

انتخابات مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان سیستان و بلوچستان آبان ماه برگزار می شود

  • کد خبر : 93943
  • 29 مهر 1398 - 9:39
انتخابات مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان سیستان و بلوچستان آبان ماه برگزار می شود
مقیمی: انتخابات مجمع سمن های جوانان استان نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار می شود و منتخبین سمن های استان به مدت دو سال عضو مجمع جوانان استان شده و فعالیت های داوطلبانه تشکل های جوانان را پیگیری می کنند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، مینا مقیمی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت : انتخابات مجمع استانی شورایی متشکل از اعضای سازمان های مردم نهاد هستند که با آرای مستقیم آن ها در هر استان به مدت دو سال انتخاب می‌شوند.
وی افزود: تقویت هویت اسلامی ایرانی با توجه به حضور جوانان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی یکی از اهداف اصلی این انتخابات می باشد، توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان با تمرکز بر سمن‌ها، مشارکت در فرآیند تصمیم سازی در حوزه های مربوط به جوانان در استان و افزایش تاثیرگذاری سمن های جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی را از دیگر اهداف این انتخابات ذکر کرد.
وی گفت: هر یک از اعضای سمن‌های جوانان در مدتی که فراخوان ثبت نام زده شد میتوانستند یک نفر زن و یک نفر مرد را که بین ۱۸ تا ۳۴ سال تمام داشته باشد، به عنوان نماینده خود برای شرکت در انتخابات به ستاد استان معرفی کنند که پس از اتمام ثبت نام تعداد ۱۳۸ نفر جهت شرکت در انتخابات نام نویسی نموده که از این تعداد ۳۰ نفر کاندید انتخابات مجمع استان شده اند.
مقیمی ادامه داد: در این دوره تعداد اعضای اصلی مجمع استان ۱۱ نفر و تعداد علی البدل ۵ نفر می باشند،ب ه منظور برنامه ریزی، هدایت اجرا و نظارت در امر برگزاری، ستاد انتخابات استان با ترکیب مدیر کل ورزش و جوانان بعنوان رئیس ستاد انتخابات استان، معاون فرهنگی و امور جوانان، نماینده ستاد مرکزی انتخابات، نماینده استانداری، رئیس حراست اداره کل، رئیس روابط عمومی اداره کل و یک نفر از اعضای مجمع سمن‌های استان که کاندیدای مجمع جدید نباشد، تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: انتخابات مجمع استانی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به شکل الکترونیکی برگزار خواهد شد، با توجه به شرایط جغرافیایی و پهناور بودن استان سیستان و بلوچستان و با توجه به شرایط عادلانه برگزاری انتخابات مجمع سازمانهای مردم نهاد جوانان به صورت الکترونیک در این استان برگزار خواهد شد.
وی توضیح داد: با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه و  با توجه به آغاز فرآیند ثبت رسمی آن، هیئت رئیسه مجمع مبنای فعالیت و مکاتبات سمن‌های جوانان استان با ارگان های رسمی خواهد شد. در واقع این افراد به نمایندگی از سازمان های مردم نهاد استان در سطوح ملی به مطالبه گری می‌پردازند و در ارتباط با ارگان‌های مختلف جلساتی را برگزار می‌کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=93943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.