• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

رفع آسیب‌های اجتماعی با گسترش فرهنگ کتابخوانی امکان‌پذیر است

  • کد خبر : 98132
  • 11 آبان 1398 - 23:16
رفع آسیب‌های اجتماعی با گسترش فرهنگ کتابخوانی امکان‌پذیر است
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای حل مسائل اجتماعی نظیر حاشیه نشینی و خشونت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، علی زینی وند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: از آنجایی که کتاب و مطالعه ضمن تسریع بخشیدن به روند توسعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز تاثیرگذار است باید این مهم در جامعه عمومیت بخشیده شود.
وی افزود: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه خیران برای توسعه کتابخانه‌ها وجود دارد که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد.
حامد زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز  با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه، اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی در هر جامعه‌ای نیازمند برنامه‌های مستمر است.
وی افزود: با توجه به سرانه پایین مطالعه در سیستان و بلوچستان ضروری است علاوه بر فرهنگ سازی از ظرفیت‌های قانونی برای کتاب محور قراردادن دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های خود بهره گرفت.
وی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ۳۷۰ ویژه برنامه نظیر نشست‌های تخصصی، رقابت‌های فرهنگی، تور کتابخوانی و برپایی نمایشگاه در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.
زارعی ادامه داد: ۲۲ هزار و ۳۲۶ نفر از مردم این استان در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که در مقایسه با ۱۳ هزار نفر سال گذشته رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=98132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.