• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
12

نصرت آباد به عنوان پیشانی سیستان و بلوچستان باید مورد توجه مسؤولان باشد

  • کد خبر : 98300
  • 11 آبان 1398 - 23:23
نصرت آباد به عنوان پیشانی سیستان و بلوچستان باید مورد توجه مسؤولان باشد
یکی از دلایل دیگر توسعه نیافتن این منطقه عدم ماندگاری و سرمایه‌گذاری خود مردم است و تا زمانی که مردم این دیار نخواهند هیچ تغییری در سرنوشت آنان ایجاد نخواهد شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی، استاندارسیستان و بلوچستان، در جمع مردم شهر نصرت آباد در محل مسجد جامع این شهر، اظهارداشت: بخش نصرت آباد از قابلیت ها و ظرفیت های بی بدیل بسیار از جمله؛ تنوع قومیتی، جاذبه های طبیعی، رنگین کمان معادن، نیروی انسانی مستعد و از همه مهمتر مزیت قرار داشتن بر سر راه اصلی و ورودی استان به عنوان بزرگترین فرصت و مزیت برخوردار است.

وی افزود: اما متاسفانه از حدود ۲۰۰ روستا با جمعیت متناسب و کافی تنها ۳۶ روستا دارای شورای اسلامی هستند و همین عدم مشارکت مردم دلیلی برای عقب ماندن نصرت آباد کافی است.
وی گفت: یکی از دلایل دیگر توسعه نیافتن این منطقه عدم ماندگاری و سرمایه‌گذاری خود مردم است و تا زمانی که مردم این دیار نخواهند هیچ تغییری در سرنوشت آنان ایجاد نخواهد شد.
موهبتی به بازماندگان از تحصیل اشاره و بر ترغیب خانواده ها و اهمیت مدرسه و کسب علم و دانش تاکید کرد و ادامه داد: بزرگان قوم و صاحبان تریبون باید باور داشته باشند که تنها با ابزار دانش و آگاهی، توسعه میسر می‌شود و اگر بناست نصرت‌آباد هم توسعه پیدا کند این مهم وابسته به داشتن نیروی انسانی توسعه یافته است.
وی تصریح کرد: برخی معادن موجود در این منطقه حتی برای توسعه یک کشور هم کفایت می کند اما متاسفانه این استعداد نهفته است و لازمه شکوفا شدن آن سرمایه‌گذاری توسط خود مردم و سرمایه‌گذاران بومی می باشد.
وی بیان کرد: مردمان بومی بخش ۱۶ هزار کیلومتر مربعی نصرت‌آباد باید بدانند که بدون گذشت و فداکاری بزرگان قوم و افراد متعلق به این دیار، مزیت های بالقوه موجود بالفعل نخواهد شد و توسعه هم به وجود نخواهد آمد.
وی با تاکید بر اینکه بزرگان هر منطقه باید سنگ زیرین آسیاب باشند و سختی‌ها و رنج ها را تحمل کنند، یادآورشد: بزرگان طوایف و معتمدین با ورود به مسائل مردم باید پیگیر مشکلات و نارسایی های موجود در این منطقه باشند.
وی با بیان اینکه امسال در حوزه تملک دارایی اعتبار تخصیص یافته به نصرت‌آباد نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر رشد داشته است، گفت: علی رغم رشد اعتباری، اما نیازهای این بخش خیلی بیشتر از این میزان اعتبار است.
استاندار ادامه داد: متاسفانه عدم مشارکت و همکاری مردم موجب شده از تعداد ۲۶ هزار نفر جمعیت ساکن فقط ۱۸ هزار نفر در سامانه جامع آمار و سرشماری ثبت شوند و هشت هزار نفر از کل آمار این بخش جزو آمار نباشند و این در حالی است که شاخصی تخصیص بودجه و توجه به یک منطقه وجود جمعیت انسانی است.
وی عنوان کرد: از آن جایی که آگاهی بخشی مهم ترین وظیفه پیامبران و اولیای الهی بوده است، لذا انتظار می‌رود؛ تریبون داران و بزرگان قوم آگاهی‌بخشی کنند چرا که انسان دانا با قلمش به دنبال توسعه است و نه ظلم می کند و نه ظلم را می پذیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مسئولان استانی و علمای حاضر در این نشست گفت: ما مسئولان و همه تریبون داران باید بیش از دیگران در برابر این مسئولیت سنگین احساس وظیفه کنیم و در قبال همه محرومیت های منطقه پاسخگو باشیم.
نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: بخشی از اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران در جای جای سیستان و بلوچستان بی نظیر و بی بدیل است ولی باید بدانیم که به جهت عمق محرومیت اقدامات انجام شده در حد و شان و بزرگی و عظمت این مردم که همیشه و در همه صحنه‌ها همراه نظام بوده اند، بسیار ناچیز است.
موهبتی گفت: نباید بین مردمان مرز بندی کنیم چرا که با تفکر و نگاه قومیتی، مذهبی و جنسیتی، حتما حقوق عده‌ای از افراد جامعه تضییع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=98300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.