• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

تاکید وزیر اقتصاد هند بر استفاده از بندر چابهار برای تجارت با افغانستان

  • کد خبر : 98571
  • 11 آبان 1398 - 22:07
تاکید وزیر اقتصاد هند بر استفاده از بندر چابهار برای تجارت با افغانستان
بندر چابهار در دریای عمان قرار گرفته است، دسترسی هند به افغانستان از طریق دریا را آسان می کند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، «نیرمالا سیتارمان»، وزیر اقتصاد هند، پس از دیدار با استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اظهار داشت: ما موضع هند در مقابل تحریم های ایران را به آمریکا توضیح دادیم. به خصوص بر نیاز هند به ادامه تجارت با افغانستان از طریق بندر چابهار تاکید کردیم.
وی افزود: به دلایل راهبردی و سایر دلایل ما نیاز داریم که به استفاده خود از بندر چابهار ادامه دهیم، ما نیاز هند به ادامه ارتباط با بندر چابهار برای تجارت با افغانستان را توضیح داده ایم.
وی گفت: هند متعهد به توسعه افغانستان است. در زمانی که پاکستان با استفاده از خاک خود برای تجارت میان هند و افغانستان مخالفت می کند، ادامه استفاده از بندر چابهار برای هند ضرورت دارد.
استیون مانچین وزیر خزانه داری آمریکا در سخنانی که نشان دهنده عدم تمایل واشنگتن به اعطای معافیت به هند است، اظهار داشت: ما در حال همکاری با متحدان خود برای اطمینان از عرضه کافی نفت در بازارهای جهانی و جبران تحریم های ایران هستیم. ما در مورد این مسأله که هند به شدت به انرژی احتیاج دارد حساس هستیم. آمریکا در حال همکاری با هند در زمینه دریافت گاز مایع است.
بندر چابهار برای هند اهمیت زیادی دارد و مهمترین دلیل آن موقعیت راهبردی این بندر است، هند با ادامه اختلافات با کشور های همسایه خود از جمله پاکستان و چین تصمیم گرفته است تا یک مسیر جدید برای دسترسی به کشور های غرب و آسیای مرکزی ایجاد کند و منافع خود در افغانستان محصور در خشکی را گسترش دهد.
فاز اول این بندر در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ ( آذر ۱۳۹۶ ) با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و نمایندگانی از هند و سایر کشور های منطقه افتتاح شد.
بندر چابهار در دریای عمان قرار گرفته است، دسترسی هند به افغانستان از طریق دریا را آسان می کند، دولت هند متعهد به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای توسعه چابهار و همچنین سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری برای ساخت مجموعه ای از جاده ها و راه آهن شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=98571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.