• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
11
محمد هادی عباسی؛

کنترل ترددهای مرزی سیستان و بلوچستان با هدف پیشگیری از بیماری‌ها

  • کد خبر : 127682
  • 08 بهمن 1398 - 18:32
کنترل ترددهای مرزی سیستان و بلوچستان با هدف پیشگیری از بیماری‌ها
هاتف سیستان و بلوچستان- در فصول مختلف سال و در شرایط حساس شیوع بیماری ویروسی کرونا تردد های مرزی در این استان با هدف پیشگیری از بیماری‌ها تحت کنترل است.

محمد هادی عباسی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن استان سیستان و بلوچستان و به منظور پیشگیری از همه گیری بیماری کرونا، ایستگاه مراقبت مرزی که از قبل در گذرگاه میرجاوه وجود داشته طبق دستورالعمل وزارت بهداشت نسبت به بررسی علائم خطر مسافران عبوری و اعلام و ارجاع موارد مشکوک اقدام می کند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که بر اساس ابلاغیه جدید انجام می شود، غربالگری و کنترل مسافرانی است که از کشورهای همسایه وارد استان می شوند که بر این اساس تمامی مسافران در صورتی که تب یا سایر علائم بیماری تنفسی داشته باشند، تحت معاینه و کنترل های بعدی قرار می گیرند.

عباسی ادامه داد: علائم بیماری ویروس کرونا براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، غیراختصاصی بوده و شبیه به سرماخوردگی معمولی است و شامل علائمی مانند تب، سرفه، سردرد، تنگی نفس و غیره است و توصیه می شود تا افرادی که دچار این علایم‌ می شوند به پزشک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از دستمال یکبار مصرف برای دفع ترشحات بینی، ایجاد مانع در مسیر سرفه و عطسه با دستمال و یا ماسک، ممانعت از مجاورت فرد دارای علایم تنفسی با سایر افراد جامعه و شستشوی مرتب دست ها از جمله‌ مهمترین این دستورالعمل هاست.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=127682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.