• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
17
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان؛

توزیع بیش‌از ۲ میلیون تعرفه رای در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 129030
  • 03 اسفند 1398 - 13:35
توزیع بیش‌از ۲ میلیون تعرفه رای در سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان- سرایانی گفت: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیات نظارت و شورای نگهبان در نهایت ۱۲۲ نفر تایید صلاحیت شدند که تاکنون ۵۹ نفر آنان انصراف داده‌اند.

محمد سرایانی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای ۸ کرسی از ۶ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه زابل ۲ نفر، زاهدان ۲ نفر، خاش یک نفر، سراوان یک نفر، ایرانشهر یک نفر و چابهار یک نفر است.

وی افزود: پس از انصراف ۶۰ نفر از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان هم‌اینک ۶۲ نامزد با هم به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: ۱۲۲ داوطلب نمایندگی از ۶ حوزه انتخابیه این استان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده بودند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد:۳۶۰ داوطلب برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه این استان شامل زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار نام نویسی کرده بودند که ۲۲ نفر قبل از رسیدگی در هیات‌های اجرایی انصراف دادند.

بیشتر بخوانید:

سرایانی اظهار داشت: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیات نظارت و شورای نگهبان در نهایت ۱۲۲ نفر تایید صلاحیت شدند که تاکنون ۵۹ نفر آنان انصراف داده‌اند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان تعداد واجدان شرایط رای دادن در این استان را یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۳۹۰ نفر رای اولی هستند.

وی بیان کرد: تمامی تجهیزات و تمهیدات لازم برای جمع آوری آرای مردم تامین شده است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از انتخابات این دوره با فرایند تمام الکترونیک صورت می‌گیرد و دستگاه‌های مکانیزه احراز هویت در تمام هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای مستقر شده است.

سرایانی خاطر نشان کرد: صندوق‌ها و برگه‌های تعرفه رای گیری بین تمامی شعب توزیع شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: ۴۷ هزار نفر در فرآیند اجرایی انتخابات مشارکت دارند تا مردم عزیز به راحتی بتوانند رای خود را در صندوق ها بیندازند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: افراد واجد شرایط برای رای دادن باید کارت ملی و شناسنامه همراه داشته باشند و در واقع اگر به هردلیل موجهی مانند تعویض یا مفقودی نتوانستند کارت ملی ارائه دهند توصیه می‌کنیم حتما شماره ملی خود را داشته باشند زیرا بدون شماره ملی و کارت ملی احراز هویت نخواهند شد و رای گیری آنان ممکن نیست.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=129030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.