• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
6
فرماندار ویژه چابهار؛

خطر شیوع کرونا در چابهار جدی و شرایط بحرانی است

  • کد خبر : 130416
  • 20 اسفند 1398 - 16:16
خطر شیوع کرونا در چابهار جدی و شرایط بحرانی است
هاتف سیستان و بلوچستان- بامری گفت: تقدیر و تشکر میکنم از تلاش‌های کلیه دست‌اندرکاران مربوطه در راستای فعالیت هایشان برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده اند و همچنین رفع مشکل پیش آمده نیازمند عزم جدی و راسخ است و ضروریست از تمامی ظرفیت‌های موجود برای مقابله با این ویروس استفاده شود.

رحمدل بامری فرماندار ویژه چابهار اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۶ جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور مسوولان مرتبط شهرستان چابهار برگزار شده و تمهیدات و اقدامات لازم برای مقابله با این ویروس اندیشیده شده است.

وی افزود: خطر ویروس کرونا بسیار جدی است و باید مردم بهداشت فردی را رعایت کنند زیرا چاره ای جز پیشگیری نداریم چون هم امکانات بهداشتی ودرمانی و تجهیزات پزشکی محدود و هم این ویروس خطرناک و کشنده است.

وی گفت: نیروی انتظامی در کنار پایگاه‌های غربالگری در ورودی شهر مستقر و ضمن جلوگیری از ورود افراد مشکوک به بیماری در شهر چابهار، آنان را به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار می دهند.

فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: اینجانب از  تمامی دستگاهها و مردم عزیز شهرستان بویژه جامعه بازاریان بدلیل همکاری‌های صورت گرفته کمال تشکر را دارم اما با توجه به اهمیت موضوع و از طرفی نظر به اینکه تاکنون راه درمان قطعی برای بیماری تشخیص داده نشده است بار دیگر از مردم عزیز خواستارم جهت حفظ سلامتی خود و جامعه از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.

بامری تصریح کرد: تمامی مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران و مسوولان ادارات شهرستان تا اطلاع بعدی لغو شده و گشت ویژه مشترک و تشدید نظارت بر خبازی‌ها و سایر صنوف سطح شهرستان مرتب در حال انجام است.

وی به کاهش ساعت کار صنوف ضروری (حداکثر تا ساعت ۲۲) اشاره کردو افزود: مجهز نمودن جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی به تجهیزات بهداشتی از قبیل دستکش جهت رفاه حال شهروندان، نصب بنر در محل جایگاه‌های مذکور جهت روشنگری و آگاه‌سازی مردم، گندزدایی و ضدعفونی کردن مکرر و پیاپی مکان‌های پرتردد و پرترافیک شهر توسط شهرداری و شبکه بهداشت و درمان، الزام شوراها و دهیاری‌ها برای گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن پرتردد روستاهای تابعه، لغو تمامی جشن ها، مراسم، رویدادهای فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی برنامه‌ریزی شده تا اطلاع بعدی از دیگر اقدامات انجام است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار همچنین ممنوعیت برپایی کمپ مسافری و چادر در سطح منطقه آزاد، پارک آزادگان و پارک بهاران و سایر نقاط شهر و شهرستان، تعطیلی تمامی مراکز تجاری، بازارهای سنتی و محلی غیر ضرور و فروشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت سوله‌های ورزشی جهت قرنطینه کردن بیماران احتمالی، نظارت ویژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان برای گندزدایی و ضدعفونی کردن ناوگان مسافری و باری، لغو فعالیت کلیه شرکت‌های گردشگری تا اطلاع بعدی را جمله تدابیر اندیشیده شده برای پیشگیری بهتر از انتقال این ویروس عنوان کرد.

بامری گفت: جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر بصورت مداوم و ضدعفونی کردن سطل‌های زباله، اتخاذ تمهیدات لازم توسط انتقال خون برای جبران کمبود خون، اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و در سطح شهر درخصوص اهمیت موضوع، ارائه هشدارهای بهداشتی و  درخواست از مردم جهت خودداری از ترددهای غیر ضروری و حتی‌الامکان ماندن در منزل از دیگر اقدامات در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=130416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.