• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

دهیاران چابهار در حال مقابله با کرونا هستند

  • کد خبر : 130561
  • 21 اسفند 1398 - 21:18
دهیاران چابهار در حال مقابله با کرونا هستند
هاتف سیستان و بلوچستان- عفتی گفت: اهالی روستاها از سفرهای غیرضروری و از تردد در اماکن شلوغ و از رفتن به دیگر شهرها در این ایام پرهیز و به پویش «درخانه می مانیم» بپیوندند.

عادل عفتی معاون هماهنگی امورعمرانی فرماندار چابهار اظهار داشت: تمامی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستایی پیشگیری و اقدامات لازم جهت ایمنی اهالی روستاها از شیوع بیماری کرونا را داشته باشند و با رعایت موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی روستاها را به محیط امن و سالم برای اهالی آن منطقه تبدیل کنند.

وی افزود: اهالی روستاها از سفرهای غیرضروری و از تردد در اماکن شلوغ و از رفتن به دیگر شهرها در این ایام پرهیز و به پویش «درخانه می مانیم» بپیوندند.

وی گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی و سایر افراد از پذیرش مسافران نوروزی تا اطلاع بعدی خودداری و با نصب بنر و توزیع بروشورهای اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا در بین اهالی اقدام و مردم را به رعایت بهداشت فردی ترغیب کنند.

معاون هماهنگی امور هماهنگی فرماندار چابهار ادامه داد: به افرادی که فضولات حیوانی دام و احشام خود را در معابر و کوچه‌های روستاها می‌ریزند آنان را نسبت به جمع آوری سریع فضولات برای پیشگیری از شیوع بیماری اخطار دهند.

عفتی با اشاره به اینکه خانوارها ضمن رعایت موارد بهداشتی در خانواده، جهت خرید و تهیه مایحتاج خود فقط یک نفر را انتخاب کنند تا این کار را انجام دهد، تصریح کرد: از بیرون رفتن چند نفره خودداری و همچنین تا اطلاع بعدی از حضور در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز مذهبی پر تردد خودداری کنند.

وی بیان کرد: دهیان و شوراهای اسلامی باکمک خانه‌های بهداشت و همکاری مردم اماکن عمومی روستاها را مرتب ضد عفونی و گند زدایی کنند.

وی افزود: تمامی مرخصی‌های دهیاران لغو و همه آنان با همکاری مردم و اعضای شوراها بصورت آماده باش در روستاهای محل خدمت خود حضور داشته باشند و بخشداران نیز نظارت برحسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشند.

عفتی بیان کرد: بخش ویژه بیماران کرونا با اعتباری بیش‌از پنج میلیارد ریال در بیمارستان امام علی (ع) چابهار با همت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با ۳۰ تخت راه‌اندازی شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=130561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.