• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
10

مصرف الکل برای مقابله با کرونا بسیار خطرناک است

  • کد خبر : 130924
  • 27 اسفند 1398 - 10:39
مصرف الکل برای مقابله با کرونا بسیار خطرناک است
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم خواست تا اخبار سلامت را از رسانه‌های رسمی و سایت وزارت بهداشت به آدرس Behdasht.gov.ir و سایت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به آدرس Zaums.ac.ir دریافت کنند.

قاسم علی آبادی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پی انتشار گزارشاتی مبنی بر مسمومیت تعدادی از هموطنان به دلیل استفاده از الکل برای ضد عفونی بدن اظهار داشت: برخی افراد سودجو با تغییر رنگ الکل متانول یا الکل چوب، آن را به جای الکل اتیلیک یا الکل سفید به فروش می‌رسانند و استفاده هر ۲ نوع الکل برای ضد عفونی بدن از لحاظ علمی مردود بوده و استفاده الکل خالص روی پوست بدن نیز عوارض خاص خود را دارد.

وی افزود: فضای مجازی و رسانه‌های غیر مجاز علت اصلی ترویج باور غلط و غیرعلمی افزایش ایمنی بدن در مقابل کرونا با مصرف الکل هستند.

وی گفت: متانول به دلیل سمیت بالایی که دارد، چنانچه بصورت تصادفی خورده شود مسمومیت شدیدی ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به کوری و حتی فوت فرد شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در بیشتر موارد مسمومیت با متانول، بصورت تصادفی و یا به دلیل استفاده اشتباهی از آن مثلا به عنوان ضدعفونی کننده و جایگزین اتانول رخ می‌دهد.

علی آبادی تصریح کرد: افرادی که به واسطه شغل خود در تماس مداوم با متانول هستند به دلیل سمیت بالای این محلول و جذب راحت آن از طریق تنفس و یا پوست، در معرض خطر مسمومیت هستند لذا این افراد باید از دستکش و ماسک مخصوص استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای به حداقل رساندن آسیب‌ها و مخاطرات جبران ناپذیر مسمومیت با متانول، باید فرد مسموم بلافاصله و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اورژانس بیمارستان و یا مراکز درمانی منتقل شود.

وی با بیان اینکه برای از بین بردن ویروس کرونا و ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح حتما نیازی به استفاده از اتانول و یا ضدعفونی کننده‌های مشابه نیست، افزود: بهترین و موثرترین راه برای ضدعفونی، استفاده از صابون و محلول‌های ضدعفونی کننده معمولی نظیر بتادین، آب ژاول یا وایتکس است که در تمامی خانه‌ها یافت می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=130924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.