• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
12

بویه هواشناسی دریایی چابهار در دریای عمان به آب انداخته شد

  • کد خبر : 131070
  • 29 اسفند 1398 - 12:52
بویه هواشناسی دریایی چابهار در دریای عمان به آب انداخته شد
هاتف سیستان و بلوچستان- حیدری گفت: بویه موج نگار چابهار از نوع Datawell بوده و پارمترهای دمای سطح آب، ارتفاع و دوره تناوب موج را اندازه گیری می‌کند.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای تعمیر این بویه ۳۰۰ میلیون تومان بوده که به وسیله سازمان هواشناسی کشور تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: بویه موج نگار چابهار از نوع Datawell بوده و پارمترهای دمای سطح آب، ارتفاع و دوره تناوب موج را اندازه گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بویه موج نگار چابهار تنها بویه هواشناسی در نوار ۳۰۰ کیلومتری سواحل این استان است، گفت: بر اساس اسناد بالادستی باید حداقل چهار ایستگاه هواشناسی دریایی جدید در سواحل استان ساخته شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اینک ۲ ایستگاه از این چهار ایستگاه در پسابندر چابهار و زرآباد کنارک در حال ساخت است که به ترتیب حدود ۳۳ تا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حیدری توسعه زیرساخت‌های هواشناسی دریایی در تنها بندر اقیانوسی کشور را مهم برشمرد و تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های دریایی و سرمایه گذاری وسیع بخش خصوصی در صنایع دریایی منطقه ایجاب می‌کند تا برای پایش و بهبود پیش‌بینی مخاطرات جوی – دریایی جنوب استان، شبکه پایش هواشناسی دریایی گسترش یابد.

وی بیان کرد: هواشناسی دریایی نقش مهمی در تأمین سلامت و امنیت فعالیت‌های دریایی دارد بطوریکه می‌تواند سالانه جان هزاران نفر را از خطرات مواجهه با پدیده‌های مخرب جوی – دریایی نجات دهد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=131070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.