همایون امیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان چابهار با اشاره به اینکه استفاده از فناوری و ابزارهای نوین، زمینه را برای ارتباط گیری با دانشآموزان از راه دور و انتقال محتواهای آموزشی تولیدی، فراهم کرده است بیان کرد: شماری از دانشآموزان در روستاهای مناطق محروم از این بستر فناوری محروم ماندهاند.
وی افزود: در این وضعیت به یقین عقبماندگی دانش آموزان محروم از فضای مجازی را مضاعف خواهد کرد، در چنین شرایطی معلمانی هستند که ازخودگذشتگی را معنایی دیگر بخشیدند تا همچنان روشنیبخش راه آیندگان باشند.
بیشتر بخوانید:
وی گفت: در این میان سهم دانش آموزان مناطق دور افتاده و محروم نسبت دیگر دانش آموزان از آموزش کتاب درسی در تعطیلات کرونایی مدارس بسیار اندک است و باز هم عدالت آموزشی آن هم از نوع مجازی برای این قشر برقرار نمی شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان چابهار ادامه داد: اما معلم هایی هستند که تمام تلاش خود را می کنند تا دانش آموزان مناطق دور افتاده از آموزش باز نمانند و با همت آن ها جانی به عدالت آموزش نیمه جان در این مناطق می دهند.
امیری تصریح کرد: بنابرین تصمیم گرفتیم دانش آموزانی که دسترسی به تلویزیون و فضای مجازی ندارند، معلمان با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تدریس را ادامه بدهند.
وی بیان کرد: معلمان مناطق روستایی چابهار در ایام کرونایی دانشآموزانی را که از امکانات لازم برای برقراری ارتباط آنلاین و آموزش در فضای مجازی محروم هستند، با حضور در منازل یا فضای آزاد با رعایت پروتکلهای بهداشتی به امر تدریس آنها بپردازند.