• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
10

آژیر وضعیت قرمز کرونا در چابهار به صدا درآمد

  • کد خبر : 133774
  • 02 خرداد 1399 - 0:41
آژیر وضعیت قرمز کرونا در چابهار  به صدا درآمد
هاتف سیستان و بلوچستان- با دستور معاون استاندار و فرماندار و تصمیم مشترک شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان چابهار کلیه بازارهای(بازار منطقه آزاد، دکه بازار، بلوک بازار، جمعه بازار و بازارهای روز) شهرستان چابهار بجز واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی و بهداشتی تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

رحمدل بامری معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار با اعلام وضعیت قرمز کرونا در چابهار اظهارداشت: در خصوص تدابیری که برای چابهار با توجه به قرار گرفتن بیماری در وضعیت قرمز در نظر گرفته شده است با توجه به اینکه در روزهای اخیر در سطح شهرستان در شرایط حادتر بیماری قرار گرفتیم و محدودیت در ورودی ها و خروجی ها شهر چابهار به شدت اعمال خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا در جلسه ستاد کرونا تصمیماتی گرفته شد، مبنی بر اینکه ورودی و خروجی های شهرستان چابهار مسدود شوند، همچنین با مشاغلی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد و تعطیل شوند.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: براساس تصمیمات این جلسه مقرر شد، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها مجددا مسدود شوند و همچنین در سایر اماکن ها نباید تجمعی شکل بگیرد و برگزاری مجالس عروسی و عزاداری‌ ممنوع است و از چاپ اعلامیه و بنر در سطح شهرستان نیز که منجر به تشویق مردم برای حضور در تجمعات می‌شود، ممنوعیت به عمل می‌آید.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار ادامه داد:محدودیت‌های تردد در سطح شهرستان صورت می گیرد و هیچ امکاناتی برای پذیرایی از گردشگران نخواهیم داشت و فعلا از پذیرش مهمان در سطح شهرستان معذوریم، فلذا از کلیه مسافرینی که قصد سفر به چابهار را دارند به طور جد از سفر به شهرستان چابهار اجتناب نمایند فقط به شهروندان شهرستان چابهار اجازه تردد داده خواهد شد و از پذیرش سایر مسافرین و مهمانان معذور هستیم.

بامری تصریح کرد: بر این اساس بازار شهر چابهار کاملا تعطیل خواهد شد و به جز نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی بقیه اصناف و فروشگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند و با کسانیکه به هر نحوی بخواهند در این روند خللی ایجاد کنند و دستورات ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا را نادیده بگیرند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: هرگونه تجمع و ازدحام در سطح بازار و معابر ممنوع می‌باشد، مراسمات عزاداری و تدفین بدون حضور جمعیت و فقط با حضور چند نفر از نزدیکان انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با مدیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در اجرای مصوبات ستاد سهل انگاری کنند و در اجرای وظایف خود در مبارزه با بیماری کرونا کوتاهی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: شهرداری، اصناف، اداره صمت، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت به طور مستمر و به صورت سختگیرانه بر نحوه تعطیلی بازار نظارت خواهند داشت و با متخلفان شدیداً برخورد قانونی خواهد شد، مغازه دارانی که این مصوبات را نادیده بگیرند مغازه آن‌ها پلمپ می‌شود. شهرداری به صورت روزانه معابر سطح شهر را گند زدایی و ضدعفونی خواهد کرد.

بامری تاکید کرد: مدیران و روسای ادارات قبل و بعد از کار روزانه دستگاه تحت مدیریت خود را ضدعفونی خواهند کرد؛ تمام مکان هاو مناطق تفریحی، پارک‌ها و بوستان‌ها…. تعطیل و ورودی آن‌ها مسدود خواهد شد.

وی افزود: کلیه ادارات و سازمان‌های دولتی و نهادهای نظامی و انتظامی از اعلام پذیرش هرگونه میهمان در این ایام به مهمانسراهای دولتی تحت اختیار، جدا خودداری نمایند و تمامی هتل ها و مکان های اقامتی، پذیرایی و همچنین واحدهای بوم گردی از پذیرش میهمان منع و چنانچه رعایت ننمایند از فعالیت آنان جلوگیری می شود و برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی بیان داشت: از نصب هرگونه چادر و توقف در پارک ها و تفرجگاه ها و معابر عمومی جدا جلوگیری می شود، روند شیوع ویروس کرونا در چابهار نگران کننده است و به وضعیت قرمز رسیده‌ایم، لذا از مردم فهیم شهرستان تقاضامندیم در خانه بمانند و در جهت کنترل شیوع کرونا و حفظ سلامتی خود و دیگران در اجرای مصوبات اتخاذ شده با ما همکاری لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=133774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.