• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
14

دانش آموزان و معلمان با ماسک وارد حوزه امتحانات نهایی شوند

  • کد خبر : 136135
  • 15 خرداد 1399 - 10:34
دانش آموزان و معلمان با ماسک وارد حوزه امتحانات نهایی شوند
هاتف سیستان و بلوچستان- شهریاری گفت: تمام افراد باید ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با ماسک وارد حوزه امتحانات نهایی شوند.

قمر شهریاری رئیس گروه سلامت محیط مرکز بهداشت سیستان وبلوچستان با تاکید بر اجرای پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی طی برگزاری امتحانات و آزمون‌های تراکمی دانش آموزان اظهار داشت: برگزاری آزمون های امتحانات نهایی، المپیادهای علمی، آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان و هرگونه آزمونی که نیاز به تجمع دانش ­آموزان، معلمین و کارکنان در مدت کوتاهی در مدارس دارد باید با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود تا در پیشگیری از ویروس کرونا  موثر باشد.

وی افزود: حوزه های امتحانی دانش آموزان و سطوحی همچون دستگیره درها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها، پریز و کلیدهای برق که افراد بیشترین برخورد با آن را دارند باید گندزدایی و استریل شوند.

وی گفت: در مکان های برگزاری امتحانات نهایی باید بین صندلی دانش آموزان فاصله گذاری مناسب انجام و تهویه هوا نصب و وضعیت سلامت دانش آموز و معلم در سامانه سلامت ثبت شود.

رئیس گروه سلامت محیط مرکز بهداشت سیستان وبلوچستان ادامه داد: تابلوهای اطلاع‌رسانی مبنی بر اهمیت حفظ سلامت خود و دیگران بر اساس آموزه‌های بهداشتی و همچنین اعلام هشدار در ورودی‌های اصلی به‌منظور انصراف ورود افراد علامت‌دار و مشکوک باید نصب شود.

شهریاری نصب علائم تعیین فاصله ایمن در مکان های ورود و خروج در حوزه های امتحانی را دیگر اقدام مهم برای پیشگیری از بیماری ذکر کرد و تصریح کرد: قرارگرفتن مواد ضدعفونی‌کننده برای استفاده الزامی است و تمامی دانش آموزان قبل از ورود باید دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

وی بیان کرد: در مناطق گرمسیری که از سیستم‌های سرمایشی و تهویه استفاده می­کنند، فرایند ضدعفونی باید با تأئید و نظارت کارشناس بهداشت، انجام شود، استفاده از ماسک برای دانش آموزان ضروری می باشد و این مهم باید قبلاً به اطلاع خانواده‌ها رسیده باشد، همچنین در راستای اطمینان از حفظ سلامت دانش آموزان باید به تعداد ۱۰ درصد افراد حوزه آزمون، ماسک تهیه و درمدارس موجود باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=136135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.