• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

هند ۶۵ دستگاه تخلیه و بارگیری در بندر چابهار مستقر می‌کند

  • کد خبر : 138045
  • 23 خرداد 1399 - 21:20
هند ۶۵ دستگاه تخلیه و بارگیری در بندر چابهار مستقر می‌کند
هاتف سیستان و بلوچستان- آقایی گفت: مناقصات مختلف برگزار شده و هند در مجموع با برگزاری این مناقصات ۶۵ دستگاه تخلیه و بارگیری در بندر چابهار مستقر می‌کند.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قرارداد هند برای ساخت جرثقیل‌های تخلیه و بارگیری کانتینر اصطلاحا گنتری کرین با پیمانکار منعقد شده است و عملیات ساخت این تجهیزات هم آغاز شده است.

وی افزود: در مجموع بر طبق توافق‌نامه چابهار، هند چابهار را به ۶۵ دستگاه مختلف تخلیه و بارگیری مجهز می‌کند که عملیات ساخت بخشی از آن‌ها مانند گنتری کرین‌ها آغاز شده است.

وی گفت: ما البته برای روند تخلیه و بارگیری منتظر تجهیزات هندی ننشستیم درحال حاضر بندر چابهار مجهز به ۳۰ دستگاه استراتژیک تخلیه و بارگیری مختلف از مکنده و جرثقیل‌های مختلف به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار برای تخلیه انواع و اقسام کالاهاست و محدودیتی برای تخلیه و یا بارگیری هیچ کالایی نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌چنین برای فازهای بعدی بندر چابهار هم تجهیزات درحال انعقاد قرارداد و یا در مرحله ساخت و خریداری است ما در مجموع برای ۵ فاز توسعه‌ای بندر چابهار ۱۱۰ دستگاه استراتژیک خریداری می‌کنیم؛ برخی از این تجهیزات مانند دو دستگاه لایروب ۴ هزار متر مکعبی به ارزش بیش‌از ۲۰۰ میلیون دلار هم‌اکنون مراحل آخر ساخت را می‌گذرانند و تا آخر سال وارد کشور می‌شوند.

آقایی تصریح کرد: چهار فروند یدکش، یک فروند شناور پشتیبانی جستجو و نجات و یک فروند بویه‌گذار نیز برای بندر چابهار در کشور و شرکت سازنده درحال ساخت است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=138045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.