• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
10

تعاونی جوانان در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 138212
  • 26 خرداد 1399 - 22:01
تعاونی جوانان در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان- شه بخش گفت: تعاونی‌هایی شامل این تفاهم‌نامه می‌شوند که ۶۰ درصد اعضا آن‌ها در زمان تأسیس از رده سنی ۱۸ تا ۳۵ تشکیل‌شده باشد.

الله نظر شه بخش معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در کمیته استانی فعال‌سازی تفاهم‌نامه ملی همکاری میان وزارت‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان اظهارداشت: ایجاد تعاونی‌های جوانان فکر و اندیشه جدیدی است که در وزارت متبوع در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم این تفاهم نامه سرآغاز توجه به جوانان در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله بخش تعاون در سیستان و بلوچستان بعنوان جوانترین استان کشور باشد.

وی افزود: حمایت از اشتغال جوانان در قالب شرکت‌های تعاونی جوان، توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان، شناسایی مسائل و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی فراروی جوانان و تلاش در جهت مرتفع سازی آن‌ها برخی از اهداف این تفاهم نامه است.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: همچنین حمایت مالی و غیرمالی از اشتغال جوانان در قالب تشکل‌های تعاونی، تسریع در روند تشکیل تعاونی‌های جوانان، الویت دادن به تعاونی‌های جوانان در بهره‌مندی از مزایای موجود، تشویق و ترغیب ازدواج به هنگام جوانان، ایجاد مراکز نوع آوری و دانش‌بنیان برای حمایت از تعاونی‌های جوانان از دیگر اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعاونی‌هایی شامل این تفاهم‌نامه می‌شوند که ۶۰ درصد اعضا آن‌ها در زمان تأسیس از رده سنی ۱۸ تا ۳۵ تشکیل‌شده باشد.

شه بخش تصریح کرد: برای حمایت از تعاونی ها از ظرفیت بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون استفاده می شود، بطوریکه صدور ضمانت نامه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون وثیقه از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون  برای این مهم در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تعاونی های جوان که یک محصول، کالا و یا ایده ای  را  تولید می کنند با حمایت از آنان می توان این محصولات را به تولید انبوه رساند و باعث رشد اقتصادی در استان و کشور شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=138212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.