• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

هفت میلیارد ریال به شبکه توزیع برق قصرقند و نیکشهر خسارت وارد شد

  • کد خبر : 144659
  • 25 تیر 1399 - 18:38
هفت میلیارد ریال به شبکه توزیع برق قصرقند و نیکشهر خسارت وارد شد
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر شرایط نامساعد جوی چند روز اخیر در قصرقند و نیکشهر بیش‌از هفت میلیارد ریال به شبکه‌های توزیع برق این شهرستان‌ها خسارت وارد شد.

محمدعلی مهرشاد معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طوفان و بارندگی چند روز اخیر در شهرستان‌های نیکشهر و قصرقند ۵۱ اصله تیر برق در این مناطق را دچار خسارت و سقوط کرد.

وی افزود: با توجه به آمادگی قبلی شرکت توزیع نیروی برق بلافاصله با بسیج امکانات و نیروهای عملیاتی با انجام مانور بار روی فیدرهای موجود بیشتر شبکه در همان ساعت اولیه برقدار شد و اصلاح شبکه تخریب شده نیز با همکاری نیروی‌های پیمانکار مستقر و کمک از شهرستان‌های معین(کنارک) در حال انجام است.

وی گفت: امروز تمامی شبکه‌های تخریب شده اصلاح و شبکه برق پایدار خواهد شد، طوفان و وزش تند باد ۴۵۰ میلیون تومان به تاسیسات برق شهرستان نیکشهر خسارت وارد کرده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: طوفان باعث شکسته شدن ۴۱ اصله تیر و قطع برق ۱۱ روستا در نیکشهر شد و ۱۳ تیر فشار متوسط و هشت تیر فشار ضعیف خط زیردان، ۱۳ تیر فشار متوسط و ۹ تیر فشار ضعیف خط باران و سوختن یک ترانس در شهرستان بنت از جمله خسارات وارد شده در این حوزه بوده است.

مهرشاد تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای اداره برق در دما بالای ۴۰ درجه، برق ۶ روستا متصل و پنج روستای دیگر تا امروز برقدار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ۶ تیر فشار متوسط و پنج تیر فشار ضعیف فیدر نشاط، هشت تیر فشار متوسط فیدر کارچان و سوختن یک دستگاه ترانس در شهرستان قصرقند بر اثر بلایای طبیعی از بین رفته است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط حساس این ایام و لزوم تامین برق پایدار در اسرع وقت نسبت به پایداری برق در ساعات اولیه بحران اقدام و شبکه‌های آسیب دیده ترمیم و اصلاح شدند.

مهرشاد گفت: در مواردی که راه دسترسی به روستاها در اثر بارندگی از بین می‌رود امکان اقدام و عملیات فوری سلب و تیم‌های عملیاتی برق با توجه به داشتن تجهیزات بسیار اما نبود راه دسترسی مناسب اقدام اصلاحی و رفع به موقع خاموشی را به سختی انجام می‌دهند.

وی افزود: همکاران شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در این روزهای حساس و در راستای قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا در کنار سایر دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی با آمادگی کامل در صحنه حاضرند و برای خدمت به مردم این استان و تامین برق پایدار لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=144659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.