• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

زیرساخت‌های بندرچابهار برای اشتغالزایی مناسب است

  • کد خبر : 146196
  • 04 شهریور 1399 - 19:35
زیرساخت‌های بندرچابهار برای اشتغالزایی مناسب است
هاتف سیستان و بلوچستان- نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار و رسیدن به ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن و راه اندازی ترمینال مسافری دریایی گفت: زیرساخت‌های این بندر برای اشتغالزایی و افزایش ورود وخروج کالا و مسافر مناسب است.

معین الدین سعیدی نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از قسمت‌های مختلف بندرچابهار با تاکید بر احیای سفرهای دریایی از این بندر اظهار داشت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان جهت بهره‌مندی از ظرفیت بی‌نظیر ترمینال مسافری دریایی این بندر همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور با برخورداری از بروزترین تجهیزات در بندر چابهار ایجاد شده می طلبد که تمامی ارگان‌های سیستان و بلوچستان در راستای بهره مندی از این ظرفیت و احیای سفرهای دریایی به مقصد عمان اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

 

وی گفت: این پروژه استراتژیک با پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی در دست اجراست که همت والای مسئولان بندر چابهار در توسعه زیرساخت‌های این بندر جای تقدیر دارد.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به پیشرفت مثبت عملیات ساخت برج کنترل ترافیک دریایی بندرچابهار و عزم جدی مسئولان بنادر و دریانوردی در اجرای این پروژه، انتظار می‌رود که این طرح مهم همچنان فراتر از برنامه زمان بندی پیش برود و هر چه سریعتر به مرحله اجرا برسد، چراکه قرار است به نماد گردشگری چابهار تبدیل شود و از سویی افزایش ضریب ایمنی عملیات‌های دریایی را در پی خواهد داشت.

سعیدی تصریح کرد: انتظار می‌رود که در راستای توسعه اشتغال در سیستان و بلوچستان، در احداث پروژه‌های عمرانی این بندر از ظرفیت نیروهای بومی بهره‌گیری شود.

و همچنین نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی از فرآیند ساخت سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی و پروژه‌های مهم عمرانی بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به ترمینال مسافری بین المللی دریایی بندر چابهار، اظهار داشت: این پروژه مدرن با تجهیزات پیشرفته به منظور سفرهای بین المللی دریایی در این بندر راه اندازی شد که در ابتدای فعالیت آن، کشتی‌های مسافری بین چابهار و مسقط تردد می‌کردند اما متوقف شد، این در حالیست که وجود ترمینال مسافری دریایی با این مشخصات در سطح کشور کم نظیر است.

وی با اشاره به عملیات ساخت مجهزترین برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار افزود: ساخت این پروژه نیز با هدف ارتقای سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت این بندر آغاز شده و فراتر از برنامه زمان بندی در دست انجام است.

وی گفت: برج کنترل ترافیک دریایی بندرچابهار به دلیل پتانسیل مکانی و قرارگیری روی زمین مرتفع، قرار است به بلندترین ساختمان‌ برج کنترل دریایی در کل بنادر کشور تبدیل شود و به دلیل موقعیت استراتژیک این بندر و پیچیدگی‌های عملیاتی می‌تواند به عنوان نماد بنادر و دریانوردی کشور و نماد گردشگری شهر بندری چابهار جایگاه ویژه‌ای را ازآن خود کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: جانمایی بویه‌ها در این بندر با بهره‌گیری از تولیدات داخلی و با تکیه بر توان عملیاتی نیروها و شناورهای ملکی بندر در راستای تامین ایمنی آبراه‌ها و ورود و خروج ایمن کشتی‌های با آبخور بالا انجام شده است.

آقایی تصریح کرد: پروژه سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار با هدف افزایش ظرفیت پهلودهی کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و ظرفیت نگهداری و انبار این کالاها با بهره‌مندی از توان ۱۰۰ درصدی نیروهای داخلی و بومی منطقه در دست ساخت است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.