• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

سیستان و بلوچستان نیازمند آموزش برای تامین نیروهای متخصص است

  • کد خبر : 147376
  • 08 بهمن 1399 - 14:01
سیستان و بلوچستان نیازمند آموزش برای تامین نیروهای متخصص است
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به روند توسعه این استان و حجم سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده در پروژه‌های مختلف نیازمند نیروهای متخصص و با مهارت در منطقه هستیم.

ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: طرح مهارت آموزی نیروهای وظیفه فرصت مناسبی برای پس از دوران خدمت سربازان است تا پس از طی این دوره بتوانند وارد بازار و کسب و کار شوند.

وی افزود: این فرصت بسیار خوبی برای سربازان است که بتواند ضمن فراگیری دوره های مهارتی آینده کاری خود را رقم بزنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرح مهارت آموزی و اشتغال نیروهای وظیفه از جمله برنامه‌هایی است که در راستای آموزش تخصصی جوانان تدوین شده و سربازان در قالب آن می توانند در دوران خدمت و بنا به استعداد و علاقه دوره های کارورزی را گذرانده و مهارت کسب کنند.

زنگنه با بیان اینکه روند جمعیت جوان که در سن کار قرار دارند در کشور غالب است، بیان کرد: سیستان و بلوچستان در میان سایر استان‌های کشور جوان‌ترین جمعیت را دارد و حدود نیمی از جمعیت جوان ما در این استان زیر ۳۵ سال و ۳۸ درصد زیر ۱۸ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه جوانی جمعیت استان یک ویژگی بسیار منحصر به فرد و کم‌نظیر بوده گفت: ضرورت برنامه‌ریزی و مهارت‌آموزی برای اشتغال این افراد بیش از پیش وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مهارت‌آموزی و آموزش نیروی انسانی برای سیستان و بلوچستان دارای اهمیت است تصریح کرد: باوجود اینکه پروژه‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های وسیعی در استان شروع شده اما آمادگی لازم برای مشغول شدن نیروهای انسانی متخصص بومی در این پروژه‌ها وجود ندارد.

زنگنه با اشاره به اینکه سهم نیروی انسانی سیستان و بلوچستان در پروژه‌هایی که در سطح این استان شکل‌گرفته بیشتر نیروهای کارگری بوده است، افزود: در حوزه گازرسانی این استان و گازکشی در سطح شهرها و داخل منازل تخصص‌های خاصی نیاز بود که با ورود دستگاه های متولی برای آموزش تخصصی رشته های مورد نیاز در حوزه گازرسانی، با یک وقفه این نیروهای متخصص تامین شد.

وی با اشاره به روند توسعه‌ سیستان و بلوچستان و بعضی از پروژه‌ها و ظرفیت‌هایی که هنوز در استان به آنان پرداخته نشده گفت: در حوزه تجارت و صادرات با توجه به اینکه ۲۰ درصد مرزهای کشور را داریم و یک استان مرزی هستیم این حوزه باید به اقتصاد ملی کمک و فراتر از مسائل منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: حوزه صادرات در استان صرفا محدود به تجاری شده که به صورت محلی فعالیت می‌کنند و در این زمینه آموزش و مهارت لازم را ندیده‌اند.

وی گفت: به مسئولان پروژه‌هایی که در سیستان و بلوچستان شروع شده تاکید کردیم نیروهای متخصصی که از استان‌های دیگر می‌آیند حتما در کنارشان چند نیروی بومی قرار گرفته که کار تخصصی را یاد بگیرند تا بتوانیم در آینده کادرسازی و نیروسازی در داخل استان داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.