• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

همکاری کره جنوبی و دفترعمران ملل متحد برای کاهش فشار بر تالاب هامون

  • کد خبر : 149613
  • 14 آذر 1400 - 20:43
همکاری کره جنوبی و دفترعمران ملل متحد برای کاهش فشار بر تالاب هامون
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: کره جنوبی و برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP)در جهت کاهش فشار بر تالاب بین المللی هامون و طرح های درخواستی معیشت جایگزین در این تالاب همکاری می‌کنند.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بازدید نمایندگان اتحادیه اروپا و سفیر کشور کره جنوبی از تالاب بین المللی هامون بازتاب پیگیری ها و طرح های برنامه معیشت جایگزین در پروژه مدیریت جامع منابع طبیعی و توسعه اقتصادی اجتماعی منطقه شمال سیستان و بلوچستان برای جلب مشارکت های بین المللی است.

وی افزود: در ادامه برنامه احیای تالاب هامون و کاهش فشار بر تالاب، برنامه معیشت جایگزین برای ساکنان حاشیه تالاب وارد فاز جدیدی شد و از حدود یکسال قبل اقدامات انجام شده از قبیل طرح های عمرانی و پیگیری ها به بازدید امروز انجامید تا ضمن جلب همکاری نهادهای بین المللی و استفاده از تجربیات کشورهای توسعه یافته، شاهد کاهش فشار برتالاب هامون بمنظور تسریع برنامه احیا باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از جمع آوری و تدوین برنامه های درخواستی و پیشنهادی در راستای پروژه مدیریت جامع منابع طبیعی و توسعه اقتصادی اجتماعی پروژه سیستان نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد(UNDP)، سفیر کشور کره جنوبی و هیات کارشناسی پروژه ضمن بازدید میدانی و پایش در منطقه سیستان طرح های در دست اجرا را بازدید کردند.

پورمردان گفت: از مناطق مختلف تالاب و معیشت حاشیه نشینان مانند تختک ها، بومگردی، صنایع دستی و شهر سوخته با همراهی مسوولان محلی و بومی منطقه بازدید شد.

وی بیان کرد: برنامه هایی مانند قُرق فصل مشترک اقدامات زیست محیطی و پروژه سیستان در جهت کاهش فشار بر تالاب اجرا می شود.

در این بازدید میدانی نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده گفت: با توجه به مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و تحریم های موجود آمادگی لازم در جهت همکاری و همراهی موثر در راستای اجرایی شدن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برنامه با توجه به اولویت های منطقه را داریم.

کلودیو پروویداس افزود: در ادامه برنامه همایش COP۲۶ که نمایشی از تلاش های کم نظیر ایران در این طرح بود، نتیجه کارشناسی از بازدید میدانی منطقه و صحبت با ذینفعان و درک بهتر موضوع به دست آمد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.