• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
10

امدادرسانی سه هزار آسیب دیده در سیلاب سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 150083
  • 13 دی 1400 - 9:28
امدادرسانی سه هزار آسیب دیده در سیلاب سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان _ مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال وقوع بارندگی شدید ۲ هزار و ۸۷۰ نفر از شهروندان آسیب دیده سیلاب جنوب استان در قالب ۶۵۸ خانوار توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت:امدادرسانی به مردم آسیب دیده ۲۰ روستای چهار شهرستان چابهار، کنارک، سرباز، نیکشهر و فنوج توسط۷۲ تیم عملیاتی در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: از مجموع آسیب دیدگان سیلاب اخیر یک‌هزار و ۷۲۴ نفر در قالب ۳۸۶خانوار در چادر اسکان اضطراری داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۶۰تخته موکت، ۴۰۹  تخته پتو و ۲۸۹ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی ضمن تاکید بر توزیع  اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهارداشت: ۷۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته،۲ هزار و۴۸۰ کیلوگرم برنج، ۴۰۰ عدد بطری آب معدنی و۱۲شعله والور و فانوس در مناطق آسیب دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شد.

میربهاءالدین افزود: ۴۰۰ نفر روز امدادگر با بکارگیری ۴۴ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های چابهار و کنارک، سرباز، نیکشهر و فنوج کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

ریزش بیش از ۱۳۴ میلی‌متر باران طی مدت‌زمان ۲۴ ساعت در چابهار و ۱۷۴ میلی‌متر در کنارک باعث غافلگیری بسیاری از مردم این منطقه شد. شهر چابهار به دلیل شیبی که به سمت دریا دارد به نسبت کُنارک که تقریبا همسطح و خاک نفوذناپذیری دارد کمتر دچار آبگرفتگی شد اما این حجم از بارندگی که با میانگین یک سال بارندگی این شهرستان برابری می‌کند علاوه بر شکرگذاری مردم بابت بارش رحمت الهی، خسارت‌هایی به برخی زیرساخت‌ها وارد کرد که میزان دقیق این خسارات هنوز اعلام نشده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.