• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

انتقال محلی مالاریا در سیستان و بلوچستان به تعداد انگشتان دست رسیده است

  • کد خبر : 150403
  • 03 بهمن 1400 - 9:30
انتقال محلی مالاریا در سیستان و بلوچستان به تعداد انگشتان دست رسیده است
هاتف سیستان و بلوچستان _ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با وجود شناسایی سالانه صدها مورد مالاریای وارده از کشورهای همجوار، انتقال محلی مالاریا در سیستان و بلوچستان به تعداد انگشتان دست رسیده است.

دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهارداشت: بیماریابی فعال توسط کارشناسان بهداشت و درمان در کنار توسعه شاخص‌های اجتماعی مانند دسترسی به برق و سرپناه مناسب بیشترین نقش را در کسب این موفقیت داشته است.

وی حذف فلج اطفال را از دیگر موفقیت‌ها و افتخارات نظام سلامت عنوان کرد و افزود: با وجود آلودگی گسترده کشورهای همسایه به این ویروس وحشی آخرین مورد از ابتلاء به فلج اطفال در کشور در سال ۱۳۷۹ در سیستان و بلوچستان مشاهده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در طول ۲۰ سال اخیر این دستاورد ارزشمند با تلاش‌های مستمر مجموعه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان حفظ شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در نواحی مرزی و استان‌های جنوب شرق کشور اظهارداشت: همکاران ما علاوه‌بر واکسیناسیون سراسری  سالانه ۲ نوبت واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال را هم انجام می‌دهند.

هاشمی شهری ادامه داد: همکاران ما صرف‌نظر از همه گیری کرونا، باران و سیل و سایر شرایط دشوار محیطی برای انجام واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر پنج سال به صورت مستقیم به منازل تمامی ساکنان مناطق روستایی و محل اسکان عشایر استان مراجعه می‌کنند.
وی تامین منابع انسانی، زیرساخت‌های فیزیکی و منابع مالی را مهمترین درخواست از نظام بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: بدون شک استمرار این خدمات و حرکت در مسیر حذف فاصله سیستان و بلوچستان با دیگر نقاط کشور مستلزم نگاه ویژه به تامین نیازهای حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اتمام عملیات عمرانی و افتتاح و بهره‌برداری از حدود ۲۰۰ طرح عمرانی بزرگ و متوسط و افزایش بیش‌از ۶۰۰ تخت بستری در سه سال اخیر در محدوده زیر پوشش این دانشگاه، خواستار تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی از جمله سه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شمال، مرکز و جنوب استان، تکمیل شبکه بهداشت شامل خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی و تکمیل و توسعه قرنطینه‌های مرزی شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.