• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان:

مددجویان سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان نگران جبران خسارت‌ها نباشند

  • کد خبر : 150522
  • 10 بهمن 1400 - 11:20
مددجویان سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان نگران جبران خسارت‌ها نباشند
هاتف سیستان و بلوچستان _ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: کالا به اندازه کافی موجود است و عزیزان سیل‌زده جنوب استان از بابت جبران خسارت‌ها، هیچ نگرانی نداشته باشند.

مراسم توزیع کالاهای اهدایی به مددجویان خسارت‌دیده از سیل اخیر منطقه جنوب استان در شهرستان کنارک برگزار شد.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان در این مراسم بیان کرد: حادثه‌ای که به وقوع پیوست، هم جنبه رحمت داشت و هم جنبه زحمت. بارانی که آمد، رحمت الهی بود و زمین‌های تشنه و خشک را آبیاری کرد، اما زحمت از این جهت بود که برخی از هموطنان ما دچار مشکلاتی شدند.

وی افزود: اگر برخی دستگاه‌ها، بعد از سیل سال ۹۸ استان، درست به وظیفه خود عمل می‌کردند، امروز شاهد چنین خسارت‌هایی نبودیم، اما چون این اتفاق نیفتاد و کم کاری صورت گرفت، خانه‌هایی که در سیل ۹۸ دچار آبگرفتگی شده بودند، سیل امسال هم دچار همان مشکل شدند. امیدواریم که در بارندگی‌های آینده، این منازل مجددا دچار آسیب نشده و انشاء‌الله تدبیری اندیشیده شود که ما دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: بعد از وقوع سیلاب، ریاست محترم جمهور، وزیر نیرو را به‌عنوان نماینده هیئت دولت، به چهار منطقه سیل‌زده از جمله استان سیستان‌وبلوچستان اعزام کرد تا مسائل رصد شود و پس از آن، ویدئوکنفرانسی با حضور چهار استاندار و مسئولان دستگاه‌های حمایتی برگزار و تعیین تکلیف شد.

وی افزود: در این جلسه، ریاست بنیاد مستضعفان کشور پذیرفت تا کل مددجویان خسارت دیده در چهار استان را حمایت کند که به‌دنبال آن، تیم ارزیاب ما در منطقه حاضر شده و نتیجه ارزیابی‌های خود را اعلام کرد و ظرف ۲۴ ساعت، اعتبار مورد نیاز به حساب امداد واریز شد.

عبادی بیان کرد: این اعتبار ۱۴ روز پیش وارد سیستم امداد شد و ما خرید اقلام را آغاز کردیم که طبق قانون، باید استعلام صورت گیرد و مناقصه برگزار شود، اما برای تسریع در امور، ریاست محترم امداد دستور ترک مناقصه را صادر کردند.

وی گفت: تیم ارزیاب ما ۱۳۳۰ خانواده را شناسایی کردند و این خانواده‌های خسارت دیده، خانه به خانه بازدید شدند، بنابراین کاری که امروز در حال انجام است، یک کار منظم، دقیق و برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: امروز سه دستگاه سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمیته امداد، با همدلی و هماهنگ با یکدیگر، در حال خدمت‌رسانی در منطقه هستند تا انشاء‌الله بخش کوچکی از آلام مردم، تسکین داده شود.

وی گفت: علاوه بر سیل‌زدگان کنارک، بیش از ۲۷۰ خانوار نیز در سایر شهرستان‌های استان دچار خسارت شده‌اند که از اینجا، کالای مورد نیاز برای آنان ارسال خواهد شد و با افتخار اعلام می‌کنیم که کالا به اندازه کافی موجود است و عزیزان از این بابت، هیچ نگرانی نداشته باشند.

عبادی بیان کرد: همچنین روز سوم یا چهارم حادثه نیز یک نوبت مستمری مازاد به حساب همه مددجویان منطقه واریز شد که بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

عبدالغفور حوت، فرماندار شهرستان کنارک نیز در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد نهادهای انقلابی از جمله کمیته امداد، سپاه پاسداران و بنیاد مستضعفان که از ساعات اولیه بحران در منطقه حضور پیدا کردند، گفت: کُنارک با بیش از ۳۴۰ میلی‌متر بارندگی، بیشترین میزان بارش باران در شهرهای ساحلی سیستان و بلوچستان را داشته است.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار خانه در این شهر بندری دچار بحران آبگرفتگی و لوازم زندگی مردم دچار خسارت جدی شد که حضور و خدمت‌رسانی دستگاه‌های حمایتی و گروه‌های جهادی، موجب تسکین آلام مردم شده است.

حجت‌الاسلام نعیم بامری، امام جمعه شهرستان کنارک نیز از تلاش‌های کمیته امداد استان که با تمام توان پای کار آمد و تیم‌های ارزیاب که خانه به خانه، وضعیت سیل‌زدگان را ارزیابی کردند، تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.