• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

مهر اصالت یونسکو بر اثر سوزن دوزی زرخاتون عظیمی

  • کد خبر : 150571
  • 13 بهمن 1400 - 9:30
مهر اصالت یونسکو بر اثر سوزن دوزی زرخاتون عظیمی
هاتف سیستان و بلوچستان _ بانوی پیشکسوت و موفق مشاغل خانگی در حوزه سوزن دوزی با سابقه کاری بیش از هفت دهه و کسب نشان و مقام‌های برتر کشوری و جهانی از موفقیت خود می گوید.

زر خاتون عظیمی اظهار کرد: بنده با وجود مخالفت های پدر از  سن شش سالگی کار سوزن دوزی را  شروع کردم و تا امروز با کمک و یاری خداوند متعال به موفقیت‌های زیادی رسیده ام و توانسته ام بانوان بسیاری را آموزش داده و به درآمدزایی برسانم.

این بانوی پیشکسوت کارآفرین با کسب مقام های کشوری و جهانی در حوزه سوزن دوزی معرف این هنر کهن و ارزشمند استان سیستان و بلوچستان می باشد.

عظیمی بیان کرد: طی دعوتی که از تهران داشتیم از طرف سازمان صنایع دستی از ما امتحان گرفتند و نشان درجه یک هنری دکترای افتخاری را کسب کردم و همچنین با ارسال نمونه کار از  من به یونسکو با کسب مقام اول مهر اصالت یونسکو را دریافت کردم.

وی همچنین افزود: از اسلام آباد پاکستان برای مسابقات صنایع دستی دعوت شدم و توانستم با گرفتن مقام اول از خانم بی نظیر بوتو ۲ هزار دلار  جایزه مقام اول را بگیرم. این موفقیتها مال من نیست بلکه برای سر بلندی تمام ایران هست.

وی بیان کرد: تا بحال در این مسیر شکست های زیادی خوردم اما دوباره با توکل بر خدا و داشتن ایمان به خود شروع به کار کردم و توانستم  بانوان ۵۰ روستای ایرندگان را  در بحث آموزش، تهیه مواد اولیه و فروش صنایع دستی کمک کنم و تا به امروز در کنار این عزیزان باشم .

وی خاطرنشان کرد: سوزن دوزی ایرندگان که از اصیل ترین دوخت ها هست از ایده های بنده می باشد و همچنین دوخت پر کار زی آستین از کارهای من بوده که سوزن دوزها در دوخت های خود از این طرح ها را استفاده می کنند.

این بانوی موفق در حوزه مشاغل خانگی اظهار کرد: ما افرادی رو به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی معرفی کردیم که ان شاء الله  در این مسیر گامهای خوبی برداشته می شود.

وی تصریح کرد: همچنین توانستیم با گرفتن مشاوره و راهنمایی از کارشناسان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با محوریت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در حال اجراست برای کسب برند گامهای خوبی برداریم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.