• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ٨ هزار تن گذشت

  • کد خبر : 150722
  • 23 بهمن 1400 - 9:37
برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ٨ هزار تن گذشت
هاتف سیستان و بلوچستان _ مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز برداشت خیار گلخانه‌ای در این شهرستان تا کنون افزون‌بر هشت هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر اظهارداشت: امسال بیش‌از ۶٣ هکتار از زمین‌های شهرستان ایرانشهر به کشت محصول خیار گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

وی زمان کشت محصول خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر را اواخر مهرماه عنوان کرد و افزود: برداشت این محصول گلخانه‌ای پس از گذشت ۴۰ روز از زمان کاشت آن آغاز می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت خیار گلخانه‌ای در هر هکتار را در این شهرستان افزون‌بر ١۵٠ تن ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش‌از ١٠  هزار تن خیار از سطح گلخانه‌های ایرانشهر برداشت شود.

وی اظهارداشت: نوبر بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سود دهی بالا و افزایش تولید درسطح و کاهش مصرف آب موجب شده که کشاورزان ایرانشهری هر ساله بخشی از اراضی خود را به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص دهند.

فیاضی بیان کرد: کشت محصول خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر برای نخستین بار در سال ۱۳۷۸ در نیم هکتار بصورت آزمایشی و آموزشی از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی انجام شد که با توجه به قابلیت‌های شهرستان در بخش کشاورزی و سود دهی خوب محصولات غیر فصل، کشاورزان تشویق به کشت محصول خیار گلخانه‌ای شدند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.