• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

کچ کوش روستایی با تولید سالیانه بیش از ۵٠٠ تن انواع محصولات زراعی و باغی

  • کد خبر : 150731
  • 23 بهمن 1400 - 9:58
کچ کوش روستایی با تولید سالیانه بیش از ۵٠٠ تن انواع محصولات زراعی و باغی
هاتف سیستان و بلوچستان _ دهیار روستای کچ کوش از توابع بخش دامن ایرانشهر گفت:بیش از 20 نوع محصول زراعی و باغی در روستای کچ کوش بخش دامن ایرانشهر تولید می شود.

ساجده آذر اظهار کرد: روستای کچ کوش با واقع شدن در کنار رودخانه دامن دارای طبیعت بکر و زیبا است که در فصول مختلف سال چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند.

وی بیان کرد: آب وهوایی معتدل در این روستا باعث شده تا فرصت کشاورزی وبهره برداری ازمحصولات مختلف فراهم شود.

آذر افزود: تولید سالیانه بیش از ۵٠٠ تن انواع محصولات زراعی و باغی شامل انواع مرکبات، برنج، باقلا، پیاز، فلفل، گوجه، بامیه، بادمجان، سیر و خرما در روستای کچ کوش موجب شده تا این روستا به عنوان قطب کشاورزی منطقه نام آوری کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز با بیان توانمندی‌های استان در زمینه شیلات، تولید گوشت قرمز، تولید محصولات گرمسیری، گلخانه‌ای و باغی بویژه خرما و محصولات خارج از فصل و گیاهان دارویی گفت: این استان دارای رتبه برتر در سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی است و مزیت‌های بی‌نظیری دارد که با حمایت همه دست اندرکاران می‌تواند به استان برخورداری تبدیل شود.

محمد علی نیکبخت در گفت وگو با ایسنا افزود: برای تحول در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف سند توسعه‌ای تدوین و محور برنامه‌های کاری سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به تولید سالانه ۷۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان، گفت: ۶۰ درصد محصولات تولیدی گلخانه‌های سیستان و بلوچستان را گوجه فرنگی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: سالانه در سیستان و بلوچستان ۷۰ هزار تن محصول گلخانه ای تولید می شود که از این مقدار ۴۲ هزار تن را گوجه فرنگی تشکیل می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پس از کشت قراردادی گندم، کشت قراردادی گوجه فرنگی و انبه در استان در دست بررسی است، افزود: منظور از کشت قراردادی این است که کشاورز با انعقاد قرارداد با مشتری از وی برای تولید محصولی با کیفیت و مرغوب کمک می گیرد.

وی تصریح کرد: این پشتیبانی ها شامل اعطای بذر، سم، کود، آموزش های ترویجی و انتقال تکنولوژی به کشاورز است که در نهایت منجر به خرید محصول می شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.