• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

‌رفع تصرف ۱۳ هزار متر مربع حریم دریا در چابهار

  • کد خبر : 150824
  • 30 بهمن 1400 - 10:17
‌رفع تصرف ۱۳ هزار متر مربع حریم دریا در چابهار
هاتف سیستان و بلوچستان _ ۱۳ هزار متر مربع حریم دریا در شهر بندری چابهار در راستای اجرای دستور رییس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل با حکم دادستان این شهرستان از دست متصرفان، خارج شد.

محمدیونس حقانی اظهار داشت: آزادسازی حریم ۶٠ متری سواحل شهر چابهار با مصوبه شورای تامین و با دستور مقام قضایی آغاز شده و با قوت در تمامی محدوده شهر ادامه دارد.

وی افزود: شهرداری برای رفع تصرف حریم دریا در شهر چابهار با قاطعیت ورود کرده و دستور رییس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل را اجرایی و سواحل بکر و گردشگری را از دست متصرفان آزاد کرده و در حال آماده سازی برای استفاده عموم مردم است.

شهردار چابهار گفت: شهرداری در ابتدا طی ۲۴ ساعت گذشته به آزادسازی بخش‌هایی از ساحل دریا بزرگ ‌از دست متصرفان بخش دولتی و خصوصی که شامل یکهزار و ۷۰۰ متر مربع در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع اداره هواشناسی ۶ هزار مترمربع شرکت ساختمانی پرلیت و ٢۵٠ متر مربع اداره اقیانوس شناسی اقدام کرده است.

حقانی از جدیت و تلاش‌های دادستانی شهرستان چابهار، اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانداری چابهار قدردانی کرد و افزود: رفع تصرف سواحل و حریم ۶۰ متری دریا در خلیج و دریا بزرگ با جدیت دنبال شده و از ایجاد مستحدثات در حریم ۶۰ متری دریا جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آزادسازی محدوده گردشگری و ساحلی دریا کوچک چابهار بعد از گذشت ۶۰ سال و ساخت پارک خلیج پردیسان چابهار در محدوده ساحل اسکله هفت تیر خیابان دریا کوچک در حدود ۲ سال اخیر انجام شد، خاطرنشان کرد: این اقدام ضمن خرسندی و رضایت شهروندان این شهر بندری، رونق گردشگری و صیادی را به دنبال دارد.

شهردار چابهار گفت: پس از آزادسازی محدوده دریاکوچک، کارِ آماده‌سازی و احداث پارک با نام مجموعه پردیسان از سال گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد:  این پارک به وسعت حدود ۲۰ هکتار برای ساماندهی و پهلودهی شناورهای سبک، قایق و لنج‌ها، توسعه زیرساخت‌های تفریحی، گردشگری و انواع سرگرمی‌های آبی و ساحلی است که احداث ۴۰۰ متر اسکله، ۲ کیلومتر دیوار حفاظت ساحلی، پوشاندن کانال به‌طول ۲۰۰ متر برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و ساخت ۲ پهلوگیر برای کشتی کروز پیش‌بینی شده است. «کشتی‌های کروز امروزه به یکی از پایه‌های ثابت صنعت گردشگری تبدیل شده‌اند»

وی با اشاره به اینکه پارک پردیسان در سه فاز و با مشارکت منطقه آزاد چابهار در حال اجراست، گفت: اقدامات آماده‌سازی این پارک از اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده و براساس پیش‌بینی پیمانکار در اسفند ۱۴۰۲ تکمیل و افتتاح می‌شود.

شهردار چابهار با بیان اینکه این پارک علاوه بر توسعه گردشگری به رونق صید و صیادی نیز منجر می‌شود، اظهار داشت: پارک خطی ساحلی خلیج، دسترسی آسان مردم به ساحل آرام شهر چابهار را فراهم و در آن، مسیر دوچرخه سواری، جاده سلامت، محل بازی کودکان، دسترسی مردم به ساحل زیبای دریا کوچک نیز پیش‌بینی شده که مکان مناسبی برای استفاده عموم مردم به ویژه خانواده‌ها خواهد بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.