• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

۱۶ میلیارد تومان برای تهیه وتحویل قیر به شهرداری‌های سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 151156
  • 19 اسفند 1400 - 13:33
۱۶ میلیارد تومان برای تهیه وتحویل قیر به شهرداری‌های سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه قیر و تحویل رایگان آنها به شهرداری‌های استان به منظور آسفالت معابر محلات مورد هدف طرح بازآفرینی شهری از سوی این اداره‌ کل در سالجاری اختصاص یافته است.

عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این اعتبار از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی شهری در قالب صدور و ارائه حواله به شهرداری‌های زاهدان، زابل، جالق، بنجار، دوست محمد، ادیمی، محمدآباد، سراوان و میرجاوه اختصاص یافته است.

وی افزود: این تخصیص در راستای بالابردن شاخص‌های کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف استان برنامه‌ریزی شده است و شهرداری‌ها موظف‌اند سهمیه قیر را صرف معابر فاقد آسفالت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان حاشیه‌نشینی را یکی از چالش‌های مهم شهری این استان برشمرد و ادامه داد: این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه شهرهای استان علاوه بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها، هم‌اینک ۵۰ پروژه بازآفرینی شهری را در حاشیه شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان در دست اجرا دارد.

اکبری گفت: به همین منظور در شهرهای مورد هدف طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اقدامات مختلفی نظیر اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل های مناطق هدف، ساخت فضاهای تفریحی و تکمیل بازارچه های محله ای در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هم اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد.

وی همچنین وسعت بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان‌های تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار و ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود: تمام تلاش این اداره کل با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف بازآفرینی شهری است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.