• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
8

وحدت پل موفقیت در توسعه سیستان و بلوچستان است

  • کد خبر : 151162
  • 20 اسفند 1400 - 15:21
وحدت پل موفقیت در توسعه سیستان و بلوچستان است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما اعتقاد راسخ داریم وحدت، همدلی و همراهی پل موفقیت ما در توسعه سیستان و بلوچستان است.

دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی با جمعی از سران طوایف، معتمدان، نخبگان و اساتید اظهار داشت: در بحث انتخابات ریاست جمهوری، در این دوره برای نخستین بار رای غالب مردم استان، همسو و هم جهت بود.

وی با بیان اینکه انتصاب استاندار ویژه برای این استان اگرچه اهداف بزرگی را می‌توانست به ثمر برساند اما آنچه هم‌اینک شاهد آن هستیم تعریفی از اختیارات ویژه استاندار در سطح استان ندارد گفت: استاندار ویژه باید نیازهای استان را در جلسه هیات دولت مطرح کرده و بطور مستقیم از وزرا برای رفع نیازها مطالبه‌گری کند.

وی افزود: من به طور جدی پیگیر این مساله هستم و اعتقاد دارم استاندار ویژه باید بتواند بطور ویژه مطالبات مردم را پیگیری کرده و به ثمر برساند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخن مشترک همه نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس ، وجود نیروهای توانمند بومی است که توان مدیریت در سطح کشور را دارند بیان کرد: فقط سیستانی و بلوچ‌ ها نیستند که بومی استان محسوب می‌شوند تمام افرادی که در این استان ساکنند و سالهاست در اینجا زندگی می‌کنند بومی محسوب می‌شوند.

شهریاری گفت: چندین جلسه حضوری با اقای رئیس جمهور مسائل و مطالبات مردم سیستان و بلوچستان را مطرح کردم و خوشبختانه از طریق ارتباط‌گیری مستقیم با وزرا و معاونان، بخش بزرگی از مشکلات پیگیری شده اگر چه سرعت به ثمر نشستن آن کند بوده اما قدم‌های مثبتی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: توصیه اکید من به اعضای شورای شهر هم این مساله مهم است که در کمیسیون‌های مختلف شورا از اساتید و نخبگان استان بهره ببرید و بنظر می‌رسد این مساله کمک شایان توجهی در بهبود برخی فرایندها و پیگیری مسائل شهر داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید من بر مطالبه‌گری صحیح است اگر مطالبه گری شکل نگیرد این استان به توسعه مد نظر نخواهد رسید البته باید بگونه‌ای مطالبه‌گری کرد که مورد بهره‌برداری سیاسی دشمن قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان معادن بوده که گفته می‌شود ذخیره مس موجود در استان از معدن مس سرچشمه بالاتر است افزود: خوشبختانه امکان بهره برداری از معادن زیادی در استان وجود دارد که باز هم یکی از مطالبات ما، بهره‌مندی مردم هر منطقه از سود حاصل از معادن موجود در آن است.
شهریاری با بیان اینکه اگر وحدت داشته باشیم و اجازه سو استفاده را ندهیم آینده روشنی در انتظار استان خواهد بود گفت: امیدوارم روزی برسد که کسی نتواند نان تفرقه را در استان بخورد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.