• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
8

همیاران صلح در سیستان و بلوچستان ساماندهی شوند

  • کد خبر : 151290
  • 26 اسفند 1400 - 19:46
همیاران صلح در سیستان و بلوچستان ساماندهی شوند
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس دستگاه قضا گفت: همیاران صلح نقش مهمی در صلح و سازش دعاوی دارند از این رو ساماندهی آنها یک امر ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به ایستادگی بیش از ۴۰ ساله مردم و جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌های مختلف نظام سلطه اظهار داشت: بیش از ۴ دهه است که کشور اسلامی ما با مردم مبارز و متدین خود در برابر تمام نظام سلطه ایستاده است؛ در همه این ۴ دهه دشمن از هر امکانی که داشته علیه مردم مسلمان و غیور ما از تحریم اقتصادی و جنگ هشت ساله تا عملیات روانی استفاده کرده است.

وی افزود: ما اگر می‌خواهیم قدرت و اقتدار و عزت کنونی را حفظ کنیم باید وحدت میان خود را تقویت کنیم و گوش به فرمان ولی امر باشیم و پیوسته از کار مردم گره گشایی کنیم و بدانیم که همه وجودمان بدهکاری به مردم است.

قاضی‌القضات در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله توسعه شوراهای حل اختلاف و اصلاح ذات‌البین و به صلح و سازش کشاندن پرونده‌های قضائی، گفت: خیر و برکتی که در صلح و سازش است در حکم قاضی نیست و ما در دستگاه قضائی یکی از اولویت‌های خود را توسعه شوراهای حل اختلاف در نظر گرفته‌ایم.

رئیس عدلیه در همین رابطه با اشاره به موضوع مطرح شده از جانب مولوی سلامی از علمای اهل تسنن استان سیستان و بلوچستان مبنی بر ارائه فهرست ۱۲۰ نفره از همیاران صلح، به رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری این استان دستور داد هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این ۱۲۰ نفر اقدامات مقتضی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین طی دستور دیگری به معاونت منابع انسانی قوه قضائیه و حجت‌الاسلام مصطفوی‌‎نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مقدمات برگزاری آزمون اختصاصی برای جذب قضات را در استان سیستان و بلوچستان فراهم کنند و به هر میزانی که امکان دارد در جذب نیروی انسانی از نیروهای شایسته استان بهره بگیرند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله مبارزه مستمر با فساد بیان کرد: مبارزه با فساد باید مستمر باشد؛ دستگاه‌های نظارتی ما پیوسته و مستمر مشغول انجام وظایف و مسئولیت‌های خود هستند و هر ساله نسبت به سال قبل مورد حمایت بیشتر قرار می‌گیرند تا در راستای مقابله با مفاسد داخلی و بیرونی اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به موضوع ایجاد شعب رسیدگی قضائی تخصصی اظهار داشت: می‌توانیم در حد امکان شعب را تخصصی کنیم اما اینکه بخواهیم برای هر موضوعی شعبه خاص تعیین کنیم، در حال حاضر مقدور نیست؛ البته در برخی استان‌ها پیرامون بعضی موضوعات، شعب تخصصی ایجاد کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مطالبه مطرح شده مبنی بر تجهیز یکی از سالن‌های تشریح پزشکی قانونی زاهدان به رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان دستور داد تا با همکاری استانداری و شهرداری این مهم را به انجام برسانند و در راستای ساخت و تجهیز سالن‌های تشریح پزشکی قانونی در سایر شهرهای استان نیز اقدامات لازم را ترتیب دهند.

قاضی‌القضات با اشاره به تقلیل محسوس پرونده‌های معوق در دادگستری استان سیستان و بلوچستان که بیانگر تلاش فوق‌العاده همکاران قضائی است خاطرنشان کرد: رفع مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان یکی از اولویت‌های من است و من بر روی این قضیه پافشاری دارم و آن را دنبال می‌کنم.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.