• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

تعاونی‌های دانش بنیان در سیستان و بلوچستان متناسب با ظرفیت منطقه‌ای توسعه می‌یابند

  • کد خبر : 151334
  • 03 فروردین 1401 - 15:20
تعاونی‌های دانش بنیان در سیستان و بلوچستان متناسب با ظرفیت منطقه‌ای توسعه می‌یابند
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۱۰ شرکت تعاونی در استان در گرایش‌های مختلف فعالیت می‌کنند و برنامه و رویکرد این اداره‌کل در سالجاری، تقویت و توسعه شرکت‌های تعاونی متناسب با ظرفیت هر منطقه است.

حامد آرامش سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تبریک نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: تولید همواره یکی از رویکردهای اساسی در مسیر توسعه و بهبود اقتصاد و استقلال کشور محسوب می‌شود، به همین دلیل در چند سال اخیر تاکید و رویکرد منویات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری ها، توجه خاص و ویژه به عنوان «تولید» است.

وی افزود: رهبر انقلاب معیار قرار دادن تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی دانستند، بنابراین شرکت‌های دانش بنیان به خوبی می‌توانند با تحقیق و مطالعه تولید را به رونق برسانند و اشتغال پایدار ایجاد کنند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعاون به عنوان نماد اقتصاد مردم محور می‌تواند در شکل دهی ایده و خلاقیت‌های فعالان حوزه دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.

آرامش گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های نهفته فراوان است که با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌شود این ظرفیت‌ها را به تولید و اشتغال پایدار رساند.

وی با بیان اینکه یکی از این ظرفیت‌های مهم، گیاهان دارویی است، بیان کرد: با توجه به خشکسالی چندین ساله در سیستان و بلوچستان و همچنین وجود گونه‌های مختلف گیاهان دارویی به عنوان محصولی که آب بر نیست، علاقمندان، جوانان تحصیلکرده و افرادی که متقاضی کارآفرینی هستند می‌توانند تحقیق و توسعه در این حوزه را با محوریت تشکیل شرکت تعاونی مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: معافیت از پرداخت مالیات و عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی و عوارض صادراتی به مدت ۱۵ سال بر اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، تامین بخشی از هزینه‌های تولید، عرضه یا به کارگیری نوآوری و فناوری با اعطای تسهیلات کم بهره و بدون بهره و اولویت استقرار واحدهای پژوهشی فناوری مهندسی و تولیدی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در محل پارک علم و فناوری، مراکز رشد، مناطق ویژه اقتصادی و یا مناطق ویژه علم و فناوری از جمله مزیت‌های تشکیل شرکت‌های تعاونی دانش بنیان است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایجاد مراکز توسعه و نوآوری بخش تعاون، هماهنگی با ارگان‌هایی مانند پارک علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاه و برگزاری نشست‌های فصلی برای ایجاد اشتغال از طریق حوزه دانش بنیان با نگاهی به اعتبارات مشخص سال ۱۴۰۱ نیز در دستورکار این اداره کل قرار داد.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان با توجه به ظرفیت‌های خود و آمیختگی و انتقال دانش و پژوهش به کسب وکارهای محلی و تولیدی باعث ارتقا و عمومی کردن دانش فنی در جامعه می‌شوند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.