• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
8

افزایش ایمنی در شهرها یک ضرورت است

  • کد خبر : 151342
  • 04 فروردین 1401 - 19:09
افزایش ایمنی در شهرها یک ضرورت است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان ‌و بلوچستان با بیان اینکه افزایش ایمنی در شهرها یک ضرورت به شمار می‌رود؛ گفت: با تامین تجهیزات و برآورده ساختن ملزومات مورد نیاز ایمنی شهری باید ضریب افزایش ایمنی شهرها بویژه شهر زاهدان ارتقا یابد.

حسین مدرس خیابان استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی مشکلات آتش نشانی؛ بر افزایش ضریب ایمنی با استفاده از تامین تجهیزات و برآورده ساختن ملزومات مورد نیاز تاکید کرد.

وی افزود: تامین نردبان بلند ۳۲متری، خرید تجهیزات تخصصی، تعمیر و خرید ماشین‌آلات جدید آتش‌نشانی و همچنین تامین نیروی انسانی از مهمترین درخواست‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان بود که در جریان بازدید از یکی از ایستگاه‌ها مطرح شد و این جلسه برای بررسی و ارائه راهکار در این خصوص تشکیل شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: براساس استاندارد ‏جهانی برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی و به ازای هر۲هزار و ۵۰۰ نفر یک نفر آتش نشان نیاز است.

مدرس خیابانی گفت: در این راستا سه ایستگاه و ۲ آشیانه آتش‌نشانی توسط راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین یک پایگاه آتش نشانی توسط شهرداری زاهدان احداث می‌شود.

وی همچنین بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی زاهدان و همچنین نیروی مورد جهت توسعه و نگهداری فضای سبز اطراف دستگاه‌های اجرایی از محل نیروهای مازاد شهرداری زاهدان تاکید کرد.

وی همچنین نصب شیرهای هیدرانت آتش نشانی در زاهدان را خواستار شد و تصریح کرد: ۳۰عدد از این شیرها بر اساس تفاهم نامه موجود بین شرکت آب و فاضلاب و سازمان آتش‌نشانی تا آخر خردادماه امسال و ۱۵۰ عدد شیر دیگر تا پایان سال ۱۴۰۱ در سطح شهر زاهدان و در اماکن پرخطر دارای اولویت نصب شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین تامین اعتبار و خرید ست هیدرولیک امداد و نجات شارژی؛ ژنراتور وست امداد و نجات چاه را مورد تاکید قرار داد.

ابراهیم شهریاری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی زاهدان نیز در این نشست گفت: هم‌اینک ۱۸۰ آتش‌نشان و ۶ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر زاهدان کمبود داریم.

وی افزود: خرید لوازم مورد نیاز آتش نشانی از مهمترین نیازمندی‌های سازمان آتش نشانی است که نیاز به تامین اعتبار دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی زاهدان ادامه داد: در سال گذشته برای ۲۶ هزار نفر ساعت، آموزش‌های لازم ایمنی و آتش‌نشانی ارایه شده است.

همچنین در این جلسه مقرر شد؛ در۵۰ نقطه پرحادثه با تشخیص پلیس و تایید فرمانداری شهرستان زاهدان و با همکاری فروشگاه ها و اصناف دوربین کنترلی نصب شوند و به مجموعه پلیس انتظامی متصل شود و محتواهای آموزشی مربوط به شهروندان برای آگاهی و آشنایی بیشتر آنان با اصول ایمنی و آتش‌نشانی از طریق اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی گردد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.