• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
8

۱۵۰ میلیون تومان وام نوسازی به ساکنان بافت فرسوده سیستان و بلوچستان پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 151359
  • 09 فروردین 1401 - 13:27
۱۵۰ میلیون تومان وام نوسازی به ساکنان بافت فرسوده سیستان و بلوچستان پرداخت می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان‌ بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده استان، ۱۵۰ میلیون تومان‌ از وام نوسازی مسکن در این مناطق را با سود صفر دریافت می‌کنند.

ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده شهر زاهدان ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تعیین شده که ۱۵۰ میلیون تومان آن با نرخ سود صفر درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی افزود: تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه به صورت تدریجی و پس از اجرای فونداسیون قابل پرداخت است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مالکان مسکن، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازآفرینی شهری ایران و با وارد کردن کدپستی منزل مسکونی خود از واقع شدن آن در بافت فرسوده استعلام گرفته و برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند.

مهدیار با بیان اینکه دریافت وام نوسازی بافت فرسوده نیازی به هیچ گونه سپرده‌گذاری بانکی ندارد، گفت: مالکان علاوه بر اینکه می‌توانند از امتیازات دیگری مانند انشعابات رایگان آب، برق و گاز استفاده کنند.

وی بیان کرد: شهرداری نیز برای مجوزهای ساخت و ساز این دسته از مالکان تخفیف‌های ویژه قائل شده است.

وی تصریح کرد: تمام مالکان و انبوه سازانی که در بافت هدف بازآفرینی شهری اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و مالکانی که پلاک آنها در این مناطق قرار دارد، پروانه ساخت و ساز را دریافت کرده و پروژه آنها حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته می‌توانند با مراجعه به سامانه ثمن و انتخاب گزینه (تسهیلات ساخت- بافت فرسوده) و یا سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران فرآیند ثبت نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده انجام دهند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.