• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
8

۱۰ معتاد بهبود یافته توسط کارآفرین زاهدانی بکارگیری شدند

  • کد خبر : 151410
  • 15 فروردین 1401 - 23:29
۱۰ معتاد بهبود یافته توسط کارآفرین زاهدانی بکارگیری شدند
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با همت یک کارآفرین در شهر زاهدان، ۱۰ نفر از معتادان بهبود یافته مشغول بکار شدند.

امید آرامش سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با تلاش اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته بصورت جدی در دستور کار است و بر همین اساس در روزهای ابتدایی امسال، ۱۰ نفر از معتادان بهبود یافته توسط یک کارآفرین در شهرستان زاهدان بکارگیری شدند.

وی افزود: با توجه به نقش مهم اشتغالزایی در جلوگیری از بازگشت مجدد افراد به مصرف مواد، ایجاد فرصت های شغلی و همت کارآفرینان و کارفرمایان برای بکارگیری از معتادان بهبود یافته برای پیشگیری از بازگشت به چرخه اعتیاد این افراد بسیار کلیدی است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه نباید معتادان بهبودیافته را به حال خود رها کنیم، ادامه داد: برخی از این افراد مهارت‌هایی دارند که می‌توانند با استفاده از آن مشغول بکار شوند و لازم است کارگاه‌های تولیدی برای چنین افرادی راه‌اندازی شود.

آرامش گفت: دولت با ارائه تسهیلات و مشوق‌ های لازم از راه‌اندازی چنین کارگاه‌هایی حمایت می‌کند و باید از مشارکت مردم، خیران و سازمان‌ های مردم‌ نهاد هم در این زمینه استفاده کنیم.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی نیز هم‌اینک مشوق‌ هایی را برای کارفرمایان در صورت جذب و بکارگیری معتادان بهبود یافته در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ اجتماعی را در بخش‌های مختلف جامعه و خانواده برای پذیرش بهبود یافتگان ارتقا دهیم، چرا که همه در موضوع مسئولیت اجتماعی مسئول هستیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.