• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

رانندگی در ماه رمضان نیازمند رعایت اصول و قواعد خاص است

  • کد خبر : 151503
  • 22 فروردین 1401 - 3:01
رانندگی در ماه رمضان نیازمند رعایت اصول و قواعد خاص است
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: رانندگی در ماه مبارک رمضان و در زمانی که شهروندان روزه هستند بواسطه شرایط جسمی خاص نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی برای پیشگیری از بروز حوادث رانندگی است.

سرهنگ مصطفی کول زاده رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رانندگی در ماه مبارک رمضان به‌ واسطه شرایط جسمی خاص روزه‌ داران، لازم است نکاتی از سوی رانندگان رعایت شود تا از حوادث پیشگیری کند.

وی افزود: روزه‌داری در برخی افراد باعث اُفت فشار و قند خون می‌شود و در افراد با سن بالا ممکن است با مشکلات دید مواجه شوند بنابراین درخواست ما از این دسته از رانندگان این است که در این شرایط پشت فرمان خودرو قرار نگیرند.

رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: رانندگانی که به سمت غرب و یا همان غروب آفتاب رانندگی می‌کنند بیشتر متأثر از گرما و نور مستقیم خورشید خواهند بود زیرا به‌ واسطه نور مستقیم خورشید و خستگی عصرگاهی و دیگر موارد از میزان دید آنان کاسته شده و حوادث احتمالی زمینه‌سازی خواهد شد.

سرهنگ کول زاده مشکل بعدی در این ایام را مربوط به قبل از افطار و عجله و شتاب های عصرگاهی و نزدیک به اذان مغرب و افطار عنوان کرد و گفت: سرعت‌های غیرمجاز، حرکات مارپیچ و تغییر مسیر از یک خط به خط دیگر و دیگر تخلفات در این زمان چشمگیر شده است و موجبات بی‌نظمی در عبور و مرور و حوادث رانندگی را موجب می‌شود.

وی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات بیان کرد: در این ماه مبارک با مدنظر قرار دادن توصیه‌های پلیس و رعایت قوانین و مقررات رانندگی می‌توانیم شاهد کاهش تصادفات و تلفات در محورهای استان باشیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.