• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

شناسایی سر شبکه‌های اصلی قاچاق روغن در اولویت است

  • کد خبر : 151557
  • 24 فروردین 1401 - 0:19
شناسایی سر شبکه‌های اصلی قاچاق روغن در اولویت است
هاتف سیستان و بلوچستان - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شناسایی سر شبکه‌ها و سرباندهای اصلی قاچاق روغن در اولویت این ستاد است بطوریکه در این راستا ۱۰۱ درصد رشد شناسایی این سر شبکه‌ها و سرباندهای سازمان‌یافته را در استان داشته‌ایم.

محمد محبی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری سیستان و بلوچستان در حاشیه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: برابر ابلاغ اخیر رئیس جمهور دستورالعمل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز به تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ارسال و این مهم در این جلسه مطرح و نقشه راه برای ۱۴۰۱ مشخص شد.

وی افزود: رئیس جمهور روی بحث تقویت مبادلات مرزی، فعالیت مباحث کولبری، بازارچه‌های مرزی و موضوع سامانه‌های مبارزه با قاچاق تاکید ویژه داشته‌اند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوعی که هم‌اینک گریبانگیر مردم استان شده در بحث روغن، آرد، سوخت قاچاق و دارو که عمده کالاهای اساسی قاچاق را تشکیل می‌دهند، بهره نبردن از همین سامانه‌های مبارزه با قاچاق است.

محبی گفت: هجمه‌ای که به سیستان و بلوچستان در بحث قاچاق وارد می‌شود، بر روی عدم نظارت استان‌های مرکزی و استان‌های همجوار است و براساس رصدی که در این حوزه انجام و مشاهده شده برخی از کالاها بویژه روغنی که سهمیه استان‌های مرکزی است به این استان وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه بررسی شد که نقاط هدف، ظرفیت و سامانه‌های که در این حوزه می‌توان از آن کمک گرفت را فعال‌تر کنیم و طبق تاکیدی که رئیس‌جمهور در این رابطه داشتند، با دستگاه‌هایی که کوتاهی کنند ۱۰۰ درصد از سوی سیستم قضایی برخورد خواهد شد و این رصد هم از سمت مجموعه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام و گزارش آن را به مردم خواهیم داد.

وی یادآور شد: براساس رصد اقدامات سال گذشته بیش‌از ۴۰۷ درصد رشد کشفیات در بحث روغن داشتیم عملا یعنی علاوه‌بر روغن سهمیه استان مازاد نیز وارد منطقه شده که متاسفانه به واسطه بحث نوسانات نرخ ارز تمایل این محصول به قاچاق زیاد است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.